عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مسئله آلودگی هوا چند وجهی است و بسیاری از دستگاه ها و ارگان ها مسئولیت كاهش و كنترل آن را بر عهده دارند ولی متاسفانه متولیان کار چندانی در ارتباط با رفع این موضوع نمی کنند.
کد خبر: ۱۴۳۱۳۶۵
فاطمه محمد بیگی در گفتگو با جام آنلاین با بیان اینکه طبق گزارشات وزارت بهداشت سالانه تعدادی از شهروندان تهرانی كه عمدتا از بیماران قلبی بودند بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند كه هنوز هم برخی از دستگاه ها ملزم به رعایت قانون نیستند، گفت: مسئله آلودگی هوا چند وجهی است و بسیاری از دستگاه ها و ارگان ها مسئولیت كاهش و كنترل آن را بر عهده دارند ولی متاسفانه متولیان کار چندانی در ارتباط با رفع این موضوع نمی کنند.
 
وی تصریح کرد: اکثر کلانشهرهای کشور در سال‌های اخیر با مسئله افت کیفیت هوا مواجه شده‌اند، وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرهای و رشد آن در سال‌های اخیر دلیلی بر بی توجهی از سوی دستگاه‌های مجری است.
 
این عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه قانون هوای پاک از زمان تصویب تاکنون عملکرد مطلوبی نداشته است، تصریح کرد: لایحه هوای پاك در سال ۹۳ توسط دولت یازدهم به مجلس تقدیم شد و در سال ۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در این قانون ۳۰ دستگاه و وزارت خانه به عنوان مسئول كاهش آلاینده های هوا تعیین شدند كه متاسفانه به وظایف خود به خوبی عمل نكرده اند.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: به‌رغم وجود احکام اجرایی متعدد در خصوص مقابله با بحران آلودگی هوا کماکان وضعیت کیفی هوای شهرهای کشور نامطلوب گزارش می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها