مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر؛

بوشهر میزبان نمایشگاه و جشنواره ملی آبزیان شد

یادداشت/خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بوشهر؛

پیش‌ به سوی توسعه صنعت خرما

استان بوشهر با دارا بودن تقریبی ۶میلیون اصله نخل و تولید سالانه حدود ۱۵۰هزار تن خرما در سطح کشور، دومین استان تولیدکننده این محصول است که تقریبا حدود ۲۰درصد آن به خارج از کشور صادر می‌شود
کد خبر: ۱۴۳۰۹۶۴

جمهوری اسلامی ایران با تولید سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تن خرما، دومین تولیدکننده این محصول پس از مصر است و استان بوشهر با دارا بودن تقریبی ۶میلیون اصله نخل و تولید سالانه حدود ۱۵۰هزار تن خرما در سطح کشور، دومین استان تولیدکننده این محصول است که تقریبا حدود ۲۰درصد آن به خارج از کشور صادر می‌شود و عمده‌ترین بازارهای هدف خرمای استان، کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اوراسیا و جنوب شرقی آسیا است.

استان زرخیز بوشهر در روزهای23تا26 آبان ماه میزبان نمایشگاه پنجم خرما و میزخرما خواهد بود. این نمایشگاه بین المللی فرصتی است تا همه ظرفیت های خرما،صنعت خرما و صنایع فرآوری در آن توسط 70شرکت تولیدکننده از سیزده استان کشور در معرض دید عموم قرار گیرد.امیدوارم ماحصل تلاش همکاران و دست اندرکاران برپایی نمایشگاه مورد استفاده نخلداران و صنعتگران ما در عرصه تولید و صنایع وابسته در بهبود و ارتقاء جایگاه خرمای استان بوشهر مثمر ثمر باشد.

بدون تردید هم افزایی و همدلی بین مجموعه اتاق بازرگانی ،فعالان بخش خصوصی ،اصحاب رسانه و نمایندگان بخش دولتی در دستیابی به این هدف مهم نقش تعیین کننده و مهمی خواهد داشت.

توسعه بازارهای هدف در نمایشگاه خرما که پس از گذشت چهار سال جایگاه و پایگاه خوبی در عرصه ملی و بین المللی پیدا کرده با جدیت تمام دنبال خواهد شد.

همچنین در این دوره از  نمایشگاه بین المللی ،شاهد برگزاری  میز ملی خرما و نیز جشنواره و همایش ملی خرما خواهیم بود .

افزون بر این با توجه به حضور فعالان صنعت خرما از همه استان های خرماخیز کشور و در نشست‌های کارشناسی شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی و انجمن ملی خرما ،چالش های موجود در صنعت خرما با رویکرد توسعه بازارهای هدف و ارتقاء و بهره وری اقتصادی خرما، بررسی و راهکارهای پیشنهادی به دستگاههای تخصصی و  وزارتخانه‌های مربوطه ارائه خواهد شد و پیگیری برای تصویب و اجرایی شدن آنها با جدیت دنبال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها