پرسپولیس با پیروزی مقابل نساجی جنگ صدرنشینی را جذاب‌تر می‌کند

فرصت طلایی یحیی

پرسپولیس، طعم نخستین باخت را در لیگ چشید

سپاهان، برنده بازی بزرگ

طلسم شکست. سپاهان بعد از هشت سال در اصفهان و بعد از ۱۷سال در ورزشگاه نقش جهان پرسپولیس را برد تا تنها خط تیره جدول لیگ هم از بین برود. تیم یحیی گل‌محمدی تنها تیم بدون باخت این فصل بود، البته تا قبل از ضربه ایستگاهی رضا اسدی.
کد خبر: ۱۴۳۰۵۷۱

 
اسدی در دقیقه۷۰ خیلی‌ها را یاد ضربه‌های کریس رونالدو انداخت؛ همان ایستگاه‌هایی که به نگهبان توپ تغییر ارتفاع می‌دهد و دروازه‌بان‌ها را به چالش مانکن دعوت می‌کند. اتفاقی که برای علیرضا بیرانوند افتاد هم همان بود. توپ را نگاه کرد تا مستقیم به زیر طاق دروازه برخورد و ورزشگاه را منفجر کند. این گل کمترین مزد مردان خوزه مورایس در ال کلاسیکوی فوتبال ایران بود. سپاهانی‌ها در هر دو نیمه تیم برتر میدان بودند و این برتری در نیمه دوم به مراتب محسوس‌تر بود. در واقع اگر واکنش‌های بیرانوند نبود، سپاهان می‌توانست نتیجه سنگین‌تری را برای نخستین شکست فصل پرسپولیس رقم بزند اما همین نتیجه هم یک پیامد بزرگ برای یحیی گل محمدی داشت. پرسپولیس در سراشیبی افول حرکت می‌کند و یحیی دو هفته زمان دارد که تا قبل از مصاف با النصر عربستان در ۶ آذر، اوضاع را کمی سر‌و‌سامان دهد. تساوی مقابل ملوان در انزلی، تساوی مقابل صنعت نفت قعر جدولی در آزادی، تساوی مقابل استقلال تاجیکستان در دوشنبه و حالا شکست مقابل سپاهان در نقش جهان، نمودار نزولی قرمزها را به‌خوبی نشان می‌دهد. آنها بعد از مدت‌ها چهار بازی متوالی را بدون برد پشت‌سر می‌گذارند و با توجه به این‌که حریف بعدی‌شان النصر عربستان است، هیچ بعید نیست نوار ناکامی‌های این تیم در کسب پیروزی به عدد ۵ هم برسد. 
     
صعود ذوب آهن به رده دوم
روز، روز اصفهانی‌ها بود. قبل از آن‌که سپاهان، پرسپولیس را شکست بدهد، ذوب آهن در ورزشگاه وطنی قائمشهر، نساجی را ۲ بر یک شکست داد و به رده دوم جدول صعود کرد. برای ذوب آهن در این بازی مجید علیاری در دقیقه ۷ و فردین یوسفی در دقیقه۹۱ گلزنی کردند تا تک گل نونو دلگادو که در دقیقه ۱۹ برای نساجی به ثمر رسیده بود، مانع شکست میزبان نشود. ذوب آهن با این برد ۱۸ امتیازی شد و به لطف باخت پرسپولیس در نقش جهان به رده دوم جدول صعود کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها