پرسپولیس، طعم نخستین باخت را در لیگ چشید

سپاهان، برنده بازی بزرگ

سپاهان و پرسپولیس امروز مهم‌ترین دیدار هفته دهم را برگزار می‌کنند

دوباره نقش جهان، دوباره ال‌کلاسیکو

نوبت هماورد بزرگ رسید. این هماورد بزرگ می‌تواند از جنس هر چیزی باشد، بالاترین سطح جنجال‌ها و تندترین کری‌های موجود در فوتبال. بزرگ‌ترین ستاره‌ها و بهترین مربیان. فوتبال و ضدفوتبال یا تاکتیک و تکنیک چشم‌نواز. نقش جهان قرار است میزبان دیداری در هفته یازدهم باشد که پتانسیل همه چیز را دارد. ازخوب تا بد. البته امیدواریم آنچه که نصیب فوتبال و تماشاگرانش می‌شود بخش خوب فوتبال باشد.
کد خبر: ۱۴۳۰۴۱۷
 
هدف مشترک
دو تیم جایگاهی متفاوت اما هدفی مشترک دارند: صدر جدول رده‎بندی. اما سپاهان برای رسیدن به این هدف باید مدت زمان بیشتری صبر کند چرا که اکنون در رتبه نهم جدول رده‎بندی به سر می‎برد. این تیم برای این‌که کمتر انتظار بکشد و مدت زمان رسیدن به صدر را از ماه به هفته‎های پیش رو تقلیل دهد چاره‌ای جز برد ندارد. سپاهان زمانی در صدر جدول رده‌بندی لیگ‌برتر خودنمایی می‎کرد که سلسله اتفاقات و تصمیمات ناگوار و شوکه‌کننده ابتدا با کسر امتیاز مواجهش کرد و سپس شکست‎های بدموقعش‌آنها را از صدر دور ساخت. حالا سپاهان است و سخت‎ترین کار ممکن برای صدرنشینی. در این سو پرسپولیس چند هفته‎ای است برای صدر تلاش می‎کند و موفق نشده آن را از استقلال پس بگیرد. 
   
شباهت‎ها و تفاوت‎ها
سپاهان و پرسپولیس شباهت‌ها و بعد تفاوت های زیادی با هم دارند. هر دو تیم هنوز در آسیا امیدهای زیادی برای صعود دارند. هر دو تیم در لیگ‌برتر هم داعیه قهرمانی دارند، حتی اگر جایگاه متفاوتی در جدول رده‌بندی داشته باشند و حتی اگر سپاهان اکنون نهم باشد. نکته جالب در رابطه با این دیدار این است که قوی‌ترین خط حمله لیگ قرار است مقابل قوی‌ترین خط دفاع لیگ قرار گیرد. سپاهان واقعا از خط حمله زهرداری برخوردار است و در مقابل پرسپولیس نیز به سختی گل می‌خورد. دو تیم با نتایج متفاوتی هم از آسیا می‌آیند. سپاهان دست به کاری تاریخی زد و با ۹ گل آلمالیق را در هم کوبید اما سرخ‌ها مقابل استقلال تاجیکستان مساوی کردند. 

قرمزهای سابق در ترکیب
سپاهان تا توانسته پرسپولیسی‎های سابق را دور هم جمع کرده است تا دیدار امروز جذابیت‎هایی دو برابر پیدا کند. شهریار مغانلو، رامین رضاییان، رضا اسدی، فرشاد احمدزاده‌، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر همه پرسپولیسی‌های سابق سپاهان هستند و اینجور مواقع هم که خوب می‌دانیم، بازیکنانی از این دست مقابل تیم‌های سابق خود یک دنیا انگیزه دارند.  به خصوص اگر با خصومت و دلخوری از تیم سابق خود جدا شده باشند. در این سوی میدان سرخ‌ها هنوز با ویروس سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کنند. وحید امیری هنوز مصدوم است و امید عالیشاه هم هنوز سرماخوردگی را پشت سر نگذاشته. شرایط برای سرخ‌ها در نقش جهان خیلی سخت است. 

۸۵
بازی امروز این دو تیم در هفته دهم لیگ‌برتر، درواقع هشتاد و پنجمین بازی این تیم‌های پرسابقه در فوتبال ایران محسوب می‌شود. در ۸۴ تقابل قبلی، ۲۰ برد برای سپاهان و ۲۸ پیروزی برای پرسپولیس ثبت شده است. ۳۶ بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی تمام شده است. 

۴۰
سپاهان و پرسپولیس تا به امروز ۴۰ بار در اصفهان مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم تیم اصفهانی در بردها بیشتر بوده است. طلایی‌پوشان اصفهانی در ۱۱ بازی به پیروزی رسیده‌اند و سهم قرمزهای پایتخت ۸ برد بوده است. ۲۱ بازی و به عبارتی دیگر ۵۲ درصد از بازی‌ها در اصفهان هم با تساوی به پایان رسیده است. 

۸
آخرین باری که سپاهان توانست در اصفهان رقیب تهرانی‌اش را شکست دهد به حدود هشت سال قبل بر می‌گردد. در ۲۲ مرداد سال ۹۴، پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ با نتیجه ۴ بر ۲ به سپاهان باخت که آن روزها حسین فرکی روی نیمکت این تیم می‌نشست. 

۱۷
ورزشگاه نقش جهان برای پرسپولیسی‌ها خوش‌یمن بوده است. آخرین باخت قرمزها دراین ورزشگاه به ۱۷سال و ۷ماه قبل بر می‌گردد که در اول اردیبهشت سال۸۵ با نتیجه ۲ برصفر به سپاهان باختند. البته دراین مدت، حدود ۱۰سال ورزشگاه فولادشهر میزبان بازی این دو تیم بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها