معاون صنایع و ماشین‌آلات وزارت صمت:

۹۰ درصد ماشین آلات کشاورزی کشور در داخل تامین می‌شود

معاون صنایع و ماشین‌آلات وزارت صمت گفت: رشد اقتصادی در سال نخست دولت سیزدهم ۴و نیم درصد بود اما امروز این رشد اقتصادی به بیش از ۶ درصد رسیده است.
معاون صنایع و ماشین‌آلات وزارت صمت گفت: رشد اقتصادی در سال نخست دولت سیزدهم ۴و نیم درصد بود اما امروز این رشد اقتصادی به بیش از ۶ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۴۳۰۲۳۵

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: محمد موسوی در مراسم معارفه سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه امروز واحدهای صنعتی در این کشور در خط مقدم نبرد با دشمن هستند، اظهار کرد: تولیدکنندگان سربازان جهاد اقتصادی کشور هستند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تجهیزات کشاورزی کشور در داخل ساخته می‌شود، افزود: از بازار ۳ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی نزدیک به یک و نیم میلیارد آن در ایران ساخته می‌شود.

معاون صنایع و ماشین‌آلات وزارت صمت ادامه داد: روزی در اوج کرونا کشور ما را از واردات ماسک تحریم کردند اما امروز به همت صنعتگران کشور ونتیلاتور ساخته و به دنیا صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: رشد اقتصادی در سال نخست دولت سیزدهم ۴و نیم درصد بود اما امروز این رشد اقتصادی به بیش از ۶ درصد رسیده و حتی در تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی بیش از ۱۰۳ درصد رشد داشته‌ایم.

موسوی با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار تراکتور برای اولین بار بیش از نیاز متقاضیان ساخته و تحویل دادیم و کسی در انتظار تحویل تراکتور نیست، عنوان کرد: امیدواریم امسال با رسیدن به سقف تولید ۴۲ هزار تراکتور، علاوه بر تأمین نیاز کشور ۱۵ هزار دستگاه تراکتور نیز صادر کنیم.

وی با بیان اینکه روابط با کشورهای همسایه و همسو ریل گذاری شده است، عنوان کرد: تمام ظرفیت‌های ۳۰ مرکز تجاری و رایزنان اقتصادی کشور در اختیار تولید کنندگان و صادرکنندگان استان قزوین است.

معاون صنایع و ماشین‌آلات وزارت صمت ادامه داد: امروز و در جنگ اقتصادی باید به دنبال ارز آوری باشیم و برای این اقدام هر ظرفیتی که در کشور و در گمرک داریم در اختیار بخش تولید و صنعت استان قزوین است.

وی در پایان یادآور شد: تقویت صنعت هایتک و زنجیره‌های ارزش باید در اولویت کار قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها