خاطرات کاغذی

قهرمانان کوچک مسیر هشتم

جنگ دوم چین و ژاپن بود. ارتش امپراتوری ژاپن وارد روستایی در شمال چین شده بود.
کد خبر: ۱۴۳۰۲۰۹

 پسر جوان روستایی به نام «هوزی» مثل بسیاری از هموطنانش در حرکتی مردمی و خودجوش، در جنبش ضد ژاپنی شرکت کرده بود تا دلیرانه از خاک کشور دفاع کند. بعد از اینکه خواهرش توسط دشمن اسیر شد، مساله نجات خواهر نیز به او انگیزه دو چندان داد تا خود را آماده روبرو شدن و جنگیدن با سربازان ژاپنی کند.

در مقطعی از داستان می‌دیدیم که جوان بی پروا می‌خواهد به دل دشمن بزند تا جایی که در خطر اسارت قرار می‌گیرد که البته توسط فرمانده ارتش مسیر هشتم به نام «یانگ» نجات پیدا کرد.

بخشی دیگر از دغدغه و فعالیت این جوان در منطقه جنگی، بازیابی ذخایر غلات روستاییان بود. خلاصه آن قدر فعال بود و دلیرانه علیه نیرو‌های ژاپنی مبازه کرد که در نهایت در بخش هشتم مسیر پذیرفته شد.

«قهرمانان کوچک مسیر هشتم»، (با عنوان انگلیسی: Little ۸th Route Army) که ساختار استاپ موشن داشت، محصول سال ۱۹۸۹ چین بود به کارگردانی «لی تو». از این اثر که بر اساس متنی از «سونگلین ژانگ» تولید شد، با عنوان «ارتش کوچک مسیر هشتم» نیز یاد می‌شود.

قبل از این انیمیشن عروسکی، سال ۱۹۶۱ فیلمی با همین مضمون ساخته شد، به نام «قهرمانان کوچک». سال ۱۹۷۸ نیز دو فیلم به نام‌های «دو سرباز جوان راه هشتم ارتش» و «ما مردان مسیر هشتم ارتش هستیم» بر اساس این داستان تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها