معاون استاندار تهران گفت: در دو سال گذشته حریم شهر تهران نگهداری شده، ولی مجوز‌هایی که قبلا در حریم‌ها صادر شده، حقوق مکتسبه برای افراد ایجاد می‌کند و این موضوع ما را در هنگام وقوع بحران‌ها دچار مشکلات دو چندان می‌کند.
کد خبر: ۱۴۲۹۹۲۲

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی استانداری تهران، احمد قیومی معاون استاندار عصر امروز سه شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ به همراه معاونان سیاسی اجتماعی و نیز هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران، در یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مهمان ویژه حضور پیدا کرد.

وی در این جلسه ضمن تقدیر از توجه ویژه اعضای شورا به حوزه‌های منطبق با نیاز شهروندان گفت: برگزاری هفته فرهنگی تهران بعنوان اتفاقی میمون بود که برای نخستین بار در تهران با موضوع انتخابات و محور‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری در این امر و همچنین بر حول محور امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت انجام شد.

فرماندار تهران گفت: معضلات شهر تهران ترکیبی از عوامل مختلفی بوده، لذا آمادگی رفع این موضوعات در فرمانداری تهران به صورت ۱۰۰ درصدی وجود دارد.

قیومی تأکید کرد: تعریف رویداد‌های فرهنگی به صورت مستمر برای محلات از اهمیت بسزایی برخوردار است که البته باید حضور سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها نیز در این برنامه‌ها تضمین شود.

فرماندار تهران با اشاره به موضوع حریم به عنوان یکی از موضوعات خاص و قابل توجه در تهران گفت: در دو سال گذشته حریم شهر تهران نگهداری شده، ولی مجوز‌هایی که قبلا در حریم‌ها صادر شده، حقوق مکتسبه برای افراد ایجاد می‌کند و این موضوع ما را در هنگام وقوع بحران‌ها دچار مشکلات دو چندان می‌کند.

وی افزود: رشد ۱۴۱ درصدی صدور مجوز‌ها در بافت فرسوده عملکرد قابل تقدیری را نشان می‌دهد؛ اما بسته تشویقی ۱۹ گانه اگر بطور کامل اجرایی شود، می‌تواند کمک کند تا معضل بافت فرسوده تهران را زودتر به سرانجام برسانیم.

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع بافت بازار تهران اشاره کرد و افزود: باید کمک کنیم تا از طریق شهرک‌های صنفی و توجه به الزاماتی که وجود دارد معضلات حل و فصل شده تا تمامی مشاغل پرخطر و آسیب زا که بعضی از آن‌ها می‌تواند در بازار تهران باشد در این شهرک‌ها مستقر و مشکلات تهران در این حوزه حل و فصل شود.

فرماندار تهران با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم در تهران، گفت: در حال آماده سازی شهرک‌های صنفی هستیم تا مشاغل مزاحم تهران بویژه صنوف ناایمن در بازار تهران به این شهرک‌ها منتقل شوند.

فرماندار تهران ادامه داد: در موضوع آلودگی هوا تنها شهرداری تهران وظیفه ندارد هر چند که نقش بسیار تاثیرگذاری دارد، لذا همه دستگاه‌های مسئول باید نسبت به اجرای وظایف خود اقدام کنند.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران (سئول) نیز گفت: در حوزه نمایشگاه مخالفت و یا موافقتی را اعلام نکرده‌ایم، اما الزامات برگزاری در محل شهر آفتاب باید احصا و اجرایی شود، قطعا ما این نگاه را نداریم که آسیبی به شهروندانمان وارد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها