انتخاب روسری یکی از دغدغه های بانوان در زمان ست کردن استایل با دیگر لباس ها می باشد. با وجود انواع روسری که در طیف رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۲۹۸۴۵

 به طور کلی برای خرید شال و روسری باید به فاکتورها و آیتم های مختلف توجه داشت تا در نهایت بتوان استایل شیک و مناسب را خلق کرد. 

انواع روسری بر اساس جنس

انواع روسری که براساس مواد اولیه آن دسته بندی می شوند. دقت کنید در تولید آن از موادی استفاده شده باشد که نرم و راحت باشند. بر این اساس به چند مورد از جنس روسری مانند نخی ،حریر ،ساتن و ابریشم می توان اشاره کرد.


روسری نخی

متداول ترین نوع روسری ،روسری نخی و همچنین شال نخی در بین بانوان می باشد. این سبک از روسری دارای طرح بندی متنوعی بوده و به همه سلیقه ها اجازه می دهد بسته به نظر خود بهترین مدل را انتخاب نمایند. در عین حال روسری نخی ساختاری نرم دارد که سبب حساسیت پوستی نمی شود و به خاطر خنک بودن جنس ،برای فصول گرم بهار و تابستان گزینه مناسبی می باشد.


روسری حریر

حریر جنس نرمی دارد و سبک وزن می باشد. روسری حریر ظاهر بسیار شیکی دارد و می تواند به درخشش بیشتر استایل شما کمک کند. البته که این سبک روسری بیشتر برای مهمانی و مجالس استفاده می شود.

انتخاب از میان انواع روسری

روسری ابریشم 
  
یکی از زیباترین پارچه های موجود در بازار ابریشم است که قیمت بالاتری نیز دارد. اما دارای رنگ بندی و جنس خاصی می باشد. این پارچه طول عمر بالایی دارد و به خاطر لطافتی که دارد هیچ حساسیتی بر روی پوست ایجاد نمی کند.

روسری ساتن

ساتن به پارچه‌ای گفته می‌شود که از جنس ابریشم یا پلی استر ساخته شده و بافتی بسیار نرم دارد. تفاوت پارچه ساتن با سایر پارچه‌ها در این است که ظاهری براق داشته و این براق بودن باعث می‌شود رنگ‌ها جلوهای بیشتری پیدا کنند.  


انواع روسری براساس سایز یا قواره


روسری قواره کوچک یا BABY SCARF

BABY SCARF که ابعاد کوچکی دارد در بین دختران جوان و نوجوان بسیار پرطرفدار شده است. که در مدل های مختلفی می توان آن را بر روی سر بست با توجه به استایل که فرد انتخاب نموده است.


روسری قواره متوسط
این سایز از روسری بسیار مورد پسند بانوان میان سال می باشد. چرا که این روسری نه خیلی کوچک است و نه خیلی بزرگ و همانطور که از نامش کاملا مشخص است دارای سایز متوسطی می باشد و این مهم ترین دلیل برای پرطرفدار بودن آن است.

انتخاب از میان انواع روسری


روسری قواره بزرگ
این قواره از روسری زنانه بیشتر برای خانم های محجبه مصرف دارد و یا در هوای سرد برای بسیاری از خانم ها کاربرد خواهد داشت. این روسری ها به دلیل بزرگ بودن قواره ی آن کمی سخت بسته می شوند و اگر شما می خواهید یکی از انواع روسری براساس قواره و نحوه بستن آن را انتخاب کنید، باید در هنگام خرید به این نکته توجه کنید.


انواع روسری براساس طرح و رنگ


روسری طرح دار
روسری ها می توانند دارای طرح و نقش باشند. البته که این میزان طرح به سلیقه شما بستگی دارد. طرح های مانند سنتی ،هندسی ،ترمه ،ابر و بادی ،فانتزی و...را می توان نام برد. بسته به نوع لباس و طرح و رنگ استایلی که دارید می توانید طرح روسری خود را انتخاب کنید. نکته مهمی که در زمان استفاده از روسری طرح دار وجود دارد این است که سعی کنید دیگر آیتم های استایل شما تک رنگ و ساده باشند تا ظاهر شما شلوغ به نظر نرسد.


روسری تک رنگ

روسری ها دارای طیف رنگی گسترده و تک رنگ می باشند. یعنی هر روسری دارای یک رنگ خاص می باشد و شما می توانید انتخاب رنگ انواع روسری را براساس طرح و رنگ لباس خود انجام دهید. نکته که در بالا بیان کردیم در اینجا نیز به این گونه است که روسری ساده تک رنگ را بهتر است با لباس های طرح دار ست کنید تا ظاهر شما شلوغ یا کسل کننده نباشد.

انتخاب از میان انواع روسری


 انواع روسری براساس کاربرد

روسری زنانه به دلیل این که یکی از اجزای اصلی پوشش بانوان در ایران محسوب می شود، هر کدام از مدل های آن کاربرد خاص خود را دارد.


روسری اسپرت


این سبک از روسری بیشتر از جنس نخ می باشد. و بیشتر مناسب بانوان جوانی می باشد که می خواهند کمی آزادانه تر روسری خود را استفاده کنند.


روسری مجلسی

روسری زنانه ای که از جنس ابریشم، ساتن و یا حریر باشد و بیشتر برای مجالس و مهمانی های رسمی از آن استفاده می گردد.


روسری روزمره

روسری های که در هوای گرم از جنس نخ و در هوای سرد از جنس پشم هستند. این مدل از روسری ها که سبک و راحت و نرم و لطیف هستند و در زمان استفاده کاملا در نحوه بستن آن آزاد هستید.


خرید متنوع ترین روسری ها از کاتلیا


فروشگاه کاتلیا تولید کننده انواع شال و روسری در طرح و مدل و رنگ ها متنوع و جذاب که سعی کرده تمامی سلیقه ها را تحت پوشش قرار دهد. تا شما با هر نوع استایل و سلیقه ای که دارید بتوانید شال یا روسری مورد علاقه خودتان به راحتی از طریق سایت و خرید اینترنتی بدون هیچ گونه دردسری انجام دهید. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها