معاون فرماندار شهرستان بهار گفت: به منظور حفاظت از محیط زیست در سال‌های اخیر، مجوز استقرار صنایع آلاینده در شهرک‌های صنعتی شهرستان بهار صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۹۷۲۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدرضا شفیعی در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بهار، اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش آلاینده‌های هوا در شهر بهار، نارضایتی‌ها بسیار کاهش یافته و رضایتمندی نسبی حاصل شده است.

وی افزود: ضایعات سفال و سرامیک در سالیان اخیر به معضلی در شهرستان بهار تبدیل شده که در این رابطه بررسی لازم شرکت شهرک‌های صنعتی برای در اختیار گذاشتن زمین برای دپوی ضایعات سفال، سرامیک و ضایعات ضروری است و باید انجام شود.

شفیعی همچنین از پاکسازی مسیر جاده همدان- کرمانشاه از میدان ورودی شهر بهار خبر داد و تصریح کرد: مسیر شش کیلومتری از میدان ورودی بهار تا ایست و بازرسی شهید زارعی ۱۷ آبان با مشارکت ادارات پاکسازی خواهد شد.

وی با تأکید بر اتخاذ تصمیمات قابل اجرا در شهرستان مطرح کرد: تصمیماتی در کارگروه گرفته شود که قابلیت اجرایی داشته باشد چرا که بسیاری از اقدامات و مصوبات روی کاغذ مانده و اجرا نشده و برخی از اقدامات کنترلی و بازدارنده نیز به صورت مُسکن انجام شده است.

معاون فرماندار شهرستان بهار همچنین تصریح کرد: جمع‌آوری و انتقال پسماندهای روستایی با هزینه‌های زیادی همراه است و طرف مورد قرارداد باید در تعرفه دفن زباله تجدیدنظر کند.

وی یادآور شد: پاکسازی مسیرهای دسترسی روستایی و اطراف جاده‌ها از زباله و نخاله، توسط دهیاران و با همکاری اداره راهداری انجام شده و برای جلوگیری از تخلیه زباله‌ها در حاشیه جاده‌ها باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روستاهای دارای خانه محیط زیست شامل روستاهای حسین‌آباد عاشوری، حیدره قاضی‌خان، پهنه‌بر، راهموار و آقبلاغ پاکسازی خواهد شد، تصریح کرد: به منظور حفاظت از محیط زیست در سال‌های اخیر، مجوز استقرار صنایع آلاینده در شهرک‌های صنعتی شهرستان بهار صادر نمی‌شود.

شفیعی گفت: برای اقدامات کنترلی و بازدارنده، ادارات ظرفیت‌های قانونی خوبی دارند که از این ظرفیت‌ها در راستای پیشبرد اهداف محیط زیستی بهره برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها