آمریکا عامل تشدید بحران در غزه است
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس:

آمریکا عامل تشدید بحران در غزه است

در گفت‌وگوی تلفنی امروز وزرای امور خارجه ایران و عربستان سعودی درباره برگزاری نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی، توقف جنایات جنگی علیه غزه و کرانه باختری و ارسال مستمر کمک‌های انسانی بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۴۲۹۵۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، در ادامه رایزنی‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اوضاع جاری در غزه، حسین امیرعبداللهیان امروز (دوشنبه) ۱۵ آبان ماه با «فیصل بن فرحان» همتای عربستانی خود تلفنی درباره این تحولات به گفتگو پرداخت.

امیرعبداللهیان و همتای سعودی هفتم آبان ماه نیز تلفنی گفتگو کرده بودند.

وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی اخیرا و در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده با یکدیگر دیدار و درباره اوضاع غزه و جنایات صهیونیست‌ها به گفتگو پرداخته بودند. دو طرف در آن دیدار بر لزوم تلاش مشترک کشور‌های اسلامی برای پایان دادن به جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی تأکید کرده بودند.

برگزاری نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات فلسطین، توقف جنایات جنگی علیه غزه و کرانه باختری و ارسال مستمر کمک‌های انسانی از جمله موضوعات مورد گفتگو در تماس تلفنی امروز امیرعبداللهیان و همتای سعودی بود.

قرار است نشست سران کشور‌های اسلامی به درخواست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و سران برخی دیگر از کشور‌ها از جمله عربستان سعودی، بزودی در ریاض برگزار شود. امیرعبداللهیان در سفر اخیری که به ترکیه نیز داشت با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره این نشست به گفتگو پرداخته بود و براساس اعلام وی اردوغان موافقت خود را با برگزاری این نشست اعلام کرده بود.

اواخر مهر ماه نیز نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد و امیرعبداللهیان در رأس هیأتی در این نشست شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها