اسدالله ابراهیمی ـ‌ جام جم آنلاین ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:‌ هفت هزار نفر طی سه روز از برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر استان به تماشای آثار نشستند.
کد خبر: ۱۴۲۹۱۲۹
نویسنده اسدالله ابراهیمی

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تقی صادقی استقبال مردم هنردوست و فرهنگی استان به ویژه شهرستان بجنورد را از هجدهمین جشنواره تئاتر استان را چشمگیر خواند و اظهار کرد: شاهد حضور علاقمندان به تئاتر از نقاط مختلف استان در این دوره از جشنواره بودیم.

وی افزود: هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از نهم تا یازدهم ماه جاری در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری «احسان کمالی» در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد برگزار شد.

صادقی با بیان اینکه این حضور پرشور مردم در دل برگزاری جشنواره موجب شد تا بار دیگر چراغ تئاتر روشن و جانی تازه در کالبد تئاتر استان بدمد، گفت: استقبال از نمایش‌ها رنگ و بوی مردمی بیشتری گرفت و تماشاخانه‌های این جشنواره پر از شور و نشاط حاصل از حضور علاقمندان به هنرهای نمایشی شد.

بر اساس این گزارش، در نخستین روز از جشنواره شش اثر نمایشی در بخش های صحنه ای و خیابانی از نگاه داوران و علاقه مندان گذشت که نمایش های «زندگی او»، به کارگردانی «مهدی کشمیری» از بجنورد و «بازگشت» به کارگردانی «مهدی شاهی پناه» از جاجرم در نوبت صبح روی صحنه رفت.

نمایش های «کار نان» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی » و «قرار» به کارگردانی «احسان یحیی آبادی» هر دو از اسفراین، «افسانه بهرام» به کارگردانی «محمد داورپناه» از بجنورد و «میم، نون» به کارگردانی «صمد اسماعیل زاده» از شیروان نیز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در دو بخش صحنه ای و خیابانی و با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری «احسان کمالی» و با داوری «علیرضا استادی»، «رضا صابری» و «امین فرحی» در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد اجرا شد و یازدهم ماه جاری با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

اکنون ۴۰ گروه نمایشی با ۴۰۰ هنرمند استان در این عرصه مشغول فعالیت هستند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها