کلانشهر کرمانشاه همانگونه که بارها مسئولانش اعلام کرده اند از مشکلات و آسیب های اجتماعی فراوانی مانند بیکاری، سرقت، اعتیاد، قاچاق و … رنج می برد، می طلبد تا طرح های اثرگذاری در حوزه ارتقاء امنیت اجتماعی با آثار ماندگار و طولانی اجرا شود.
کد خبر: ۱۴۲۹۱۰۵

جام جم آنلاین؛  قرار گرفتن کرمانشاه در جمع استان های با نرخ بیکاری بالا، حضور تعداد زیادی قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر، بالا بودن نرخ سرقت و وجود همیشگی پدیده قاچاق باعث شده کرمانشاه آنگونه که شایستگی آن را دارد از مسیر توسعه، عمران و آبادانی نسبت به خیلی از شهرها و استان های دیگر عقب بیفتد.

در سال های اخیر شاهد افزایش برخی عوامل ناامن کننده مانند تیراندازی، نزاع های دسته جمعی، سرقت و حضور معتادان متجاهر در سطح شهرها و حتی روستاهای استان بوده ایم، مواردی که باعث نارضایتی و نگرانی هایی میان مردم شده است.

بدون شک امروز برخورد با عوامل تهدید کننده امنیت مانند سرقت، اعتیاد، وجود اراذل و اوباش، عاملان تیراندازی و معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر جزو مهمترین مواردی است که مردم از متولیان امر خصوصا پلیس و دستگاه قضائی مطالبه می کنند.

هرچند نمی توان منکر تلاش ها و زحمات شبانه روزی متولیان حوزه نظم و امنیت شد اما باید به این موضوع توجه کنیم اجرای طرح های امنیت اجتماعی به صورت موقتی نمی تواند این حس امنیت را به مردم منتقل  کند و در مقابل از مردم توقع داشته باشیم نگران امنیت خود و جان و مالشان نباشند.

بی تردید وضعیت امروز کرمانشاه به گونه ایست که به اجرای طرح های اثرگذار و ادامه دار امنیت اجتماعی توسط همه دستگاه های مسئول نیاز مبرم دارد تا بساط سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر، اراذل و اوباش و قاچاقچیان برچیده شود.

در همین راستا فرمانده انتظامی استان  از اهتمام پلیس برای برخورد با قانون شکنان و مجرمان خبر داد و عنوان کرد که من و همکارانم با خود عهد کرده ایم که آسایش خود را فدای آرامش مردم کنیم و در این راه مقدس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. 

سردار مهدی حاجیان با اشاره به مطالبات به حق مردم برای امنیت و آرامش در جامعه از تداوم طرح های امنیت آفرین پلیس خبر داد و گفت: مردم ولایتمدار کرمانشاه مطمئن باشند وضعیت رو به بهبود استان تداوم خواهد یافت و در ماه های آتی شرایط بسیار بهتری را شاهد خواهند بود. 

وی ادامه داد: در همین راستا و عمل به دستورالعمل های ابلاغی از سوی فرمانده کل انتظامی کشور و پاسخ به مطالبات عموم شهروندان، طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با جرائم توسط پلیس کرمانشاه به مدت 72 ساعت اجرا شد.

سردار حاجیان با بیان اینکه یکی از نگرانی های مردم استان، وقوع تیراندازی است، افزود: در همین راستا و طی آخرین طرح اجرا شده 67 قبضه سلاح شامل 57 قبضه شکاری و 10 قبضه جنگی به همراه 32 عدد فشنگ سلاح شکاری کشف شد.

وی همچنین با اشاره به کشف 2 هزار و 816 عدد انواع لوازم یدکی موتورسیکلت، 148 حلقه لاستیک خودرو و 140 دستگاه انواع لوازم خانگی، از کشف 227 فقره سرقت خبر داد و گفت: از این تعداد 23 فقره مربوط به منزل، 5 فقره مربوط به مغازه، 39 فقره مربوط به اماکن خصوصی، 12 فقره اتومبیل، 7 فقره موتورسیکلت، 64 فقره قطعات و محتویات خودرو و بقیه مربوط به سایر سرقت ها می شود.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به دستگیری حدود 700 مجرم در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تصریح کرد: 119 نفر از افراد دستگیر شده سارق، 280 نفر از معتادان متجاهر، 51 نفر قاچاقچی کالا، 19 نفر مجرمان اقتصادی ، 4 نفر قاچاقچی مواد مخدر و مابقی افراد دستگیر شده مربوط به سایر جرائم می شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین به آغاز اقدامات امنیت محور پلیس کرمانشاه از ماه های قبل اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با سارقان، مالخران، قاچاقچیان، خرده فروشان و معتادان متجاهر اجرا و خوشبختانه نتایج خوبی نیز به همراه داشته است که نمونه هایی از آن عنوان شد.

وی گفت: در 5 ماه اخیر توانستیم روند افزایشی سرقت را مهار کنیم به گونه ای که رشد 13 درصدی سرقت ها در ابتدای سال به 2 درصد تا پایان مهرماه رسیده و طی ماه های آتی این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

سردار حاجیان ادامه داد: این امادگی را داریم در صورت فراهم شدن زیرساخت ها همه معتادان متجاهر را ظرف مدت 72 ساعت جمع آوری کنیم.

رئیس پلیس کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد، افزود: رضایتمندی آن ها از اقدامات پلیس نشان می دهد راه خود را درست طی کرده ایم و قطعا اجرای چنین طرح هایی را با جدیت ادامه می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن امنیت مردم و جامعه را خدشه دار کنند، افزود: پلیس با هر فرد هنجارشکن و قانون گریزی که با هر نیت و انگیزه ای بخواهد برای دیگران ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت کند و یا به اموال دیگران دست درازی نماید قاطعانه و قانون مدارانه رخورد خواهد کرد.

سردار حاجیان تصریح کرد: همانگونه که در گذشته هم عنوان شده کرمانشاه به هیچ عنوان مکان امنی برای مجرمان، هنجارشکنان و افراد قانون گریز نیست و برخورد پلیس با این افراد چنانچه دست از رفتار خود برندارند سخت و پشیمان کننده خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش یادآوری کرد: اجرای طرح امنیت محله محور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است چرا که اگر جامعه و شهری ایمن می خواهیم باید کار را از محلات شروع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل امنیت مسئول هستیم و هر کسی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد، گفت: بدون تردید اگر به این باور برسیم که همه باید در تولید امنیت نقش ایفا کنیم نتایج بسیار بهتری حاصل خواهد شد.

سردار حاجیان در پایان گفت: در طرح امنیت محله محور، ریش سفیدان و معتمدان و مردم نقش مهمی را عهده دار هستند و از آنها می خواهم که به پلیس در اجرای طرح های ارتقاء امنیت کمک کنند تا شاهد برچیده شدن حضور مجرمان از محله و شهر و دیارمان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها