معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت:

رویکرد دولت سیزدهم استفاده موثر از ظرفیت‌های مرزی است

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت:

پیش‌نویس نظام‌نامه توانمندسازی سمن‌ها در وزارت ورزش و جوانان تهیه شده است

آموزش و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد در دوره جدید به صورت نظامنامه آموزشی تدوین شده و پیش نویس آن نیز آماده شده است.
کد خبر: ۱۴۲۸۵۶۶

 به گزارش جام جم آنلاین ،علی پارسانیا روز سه‌شنبه در جمع جوانان و سازمان های مردم نهاد آذربایجان‌غربی و رویداد توانمندسازی «همنا» در ارومیه افزود: یکی از مولفه‌های کارکردی وزارت ورزش و جوانان، بهره‌مندی از پتانسیل سازمان های مردم نهاد است که توانمندسازی تخصصی آنها را در همین راستا در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه حضور در جمع جوانان و بهره‌گیری از این ظرفیت یکی از اهداف تعریف شده وزارت ورزش و جوانان است، اضافه کرد: در این راستا، استان به استان در جمع جوانان و سازمان‌های مردم نهاد این حوزه حضور یافته و با ظرفیت و توانمندی آنها آشنا می‌شویم و بدون واسطه در جریان خواسته‌ و مطالبات آنها قرار می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز آذربایجان‌غربی میزبان نوزدهمین رویداد کشوری «همنا» است، اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادی برای همگرایی و هم افزایی در میان سازمان‌های مردم نهاد استان موثر بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر عزم وزارت ورزش و جوانان در اجرای نظام‌نامه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد ادامه داد: بعد از قطعی شدن نظام‌نامه، روند اجرایی آن طی خواهد شد که در صدد تحقق این امر تا یک سال آینده هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در شبکه سازی، توانمندسازی تخصصی و هم افزایی در موضوعات تخصصی است، گفت: فضای گفت و گو را نیز در رویداد همنا دنبال می‌کنیم و شبکه سازی در ۱۶ موضوع به استان‌ها اعلام و استان آذربایجان‌غربی در خصوص شبکه‌سازی محیط زیست به همراه چند استان اعلام آمادگی کرده که پس از بررسی، میزبانی دبیرخانه ملی این بخش به این استان واگذار شد.

پارسانیا با بیان اینکه تا پایان سال جاری شوراهای تخصصی و شبکه‌های مربوط به سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست محقق می‌شود، افزود: آیین نامه حمایت از طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد ابلاغ شد و در سال آینده نیز ثمرات شبکه سازی احصا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد جوانان از سال گذشته آغاز شده و حداکثر تا یک ماه دیگر این فرآیند تکمیل می‌شود که در حال به روز کردن سامانه تخصصی در این خصوص هستیم.

آذربایجان‌غربی پیشرو در تحولات ورزشی کشور است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: این استان یکی از استان‌های مهم در تحولات ورزشی بوده و در مشارکت‌های اجتماعی نیز پیشرو است.

سجاد بیرامی با بیان اینکه رویدادها و فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه ورزش استان اجرا شده است، افزود: سازمان‌های مردم نهاد این استان با دبیران توانمند، فعال و دارای برنامه‌های متنوع در زمینه رویدادها و فعالیت‌های مختلف است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد قابل توجهی سازمان مردم نهاد تازه در استان وجود دارد و باید در حوزه آگاهی بخشی، تقویت و توانمندسازی آنها، چنین رویدادهایی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به نقش پررنگ وزارت ورزش و جوانان در توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان اظهار کرد: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و آذربایجان‌غربی امروز ضمن میزبانی رویداد همنا، میزبان اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی محیط ‌زیست سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور است.

 رویداد همنا (هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی) برنامه ای برای ارتقای کیفیت آموزش های عمومی تشکل های جوانان است.

این رویداد بر دو مولفه ارتقای کیفیت آموزش های عمومی تشکل های جوانان و همچنین گفتگوی چهره به چهره مدیران و کارشناسان حوزه جوانان با فعالان حوزه های اجتماعی و فرهنگی تاکید دارد و تلاش می کند ضمن افزایش مهارت های عمومی تشکل ها و سمن های جوانان، دغدغه ها و مشکلات آنان در استان های مختلف را شناسایی کند.

شرکت کنندگان در این رویداد می توانند به صورت مستقیم مشکلات و دغدغه های خود را با مسوولان حوزه جوانان مطرح و پیگیری کنند.

در این رویداد همچنین دوره های آموزش عمومی سمن های جوانان از جمله آموزش قوانین و مقرارت در حوزه سمن های جوانان ، روشهای جذب منابع مالی و گزارش نویسی توسط اساتید مجرب ملی تدریس می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها