رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد:

شبکه خطوط اتوبوسرانی یزد بازطراحی می‌شود

یزد- رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به غیرفعال بودن ۲۰ درصد از تاکسی‌های این شهر، از وجود تاکسی‌هایی با عمر تقریباً ۳۰ ساله در یزد خبر داد و گفت: ۲۵۰ تاکسی شهر یزد امسال نوسازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۴۴۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهدی فعالی با اشاره به این که در سال گذشته نوسازی ۲۵۰ تاکسی انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به این که تعداد تمام تاکسی‌های شهر یزد ۵۳۳ هزار عدد است تاکنون نوسازی یک ششم تاکسی‌های یزد در سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان این که نوسازی تاکسی‌های شهر در سال جاری همچنان ادامه دارد، گفت: در سال جاری نیز نوسازی ۲۵۰ تاکسی دیگر در حال انجام است و این نوسازی با اعطای وام کم بهره صورت می‌پذیرد.

فعالی عنوان کرد: با این اتفاق نزدیک به ۳۳ درصد تاکسی‌های سطح شهر یزد نیز نوسازی خواهند شد و میانگین عمر تاکسی‌ها به زیر ۱۰ سال خواهد آمد.

وی افزود: با توجه به این که فرسودگی ماشین‌های سواری ۱۰ ساله است بنابراین عمر تاکسی‌های سطح شهر به میزان قابل قبولی خواهد رسید.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با بیان این که برنامه این سازمان تا سال ۱۴۰۴ کاهش میانگین عمر تاکسی‌های یزد به کمتر از هفت سال است، گفت: در نوسازی این بخش از ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش است تا به سایر موارد مانند رسیدگی به کمبود تاکسی‌های شهری نیز پرداخته شود.

وی در خصوص  تعهداتی که از گیرندگان وام نوسازی گرفته می‌شود، گفت: یکی از تعهدات بدین صورت است که افراد علاوه بر فعالیت در سرویس مدارس نیز سرویس خطی یا گردشی در سطح شهر داشته باشند.

وی افزود: این اقدام به نوعی کمک‌کننده به فرد برای نوسازی تاکسی خود، کم شدن هزینه‌های نگهداری تاکسی و حمل و نقل عمومی شهر است.

فعالی با اشاره به آمار به دست آمده از تاکسی‌های غیرفعال در سطح شهر، بیان داشت: کمتر از ۳۰۰ تاکسی و به نوعی ۲۰ درصد تاکسی غیرفعال در سطح شهر وجود دارد که این تاکسی‌ها رصد شده و به رانندگانشان پیامی مبنی بر ورود به چرخه حمل و نقل حداکثر تا پایان آذرماه و شروع به سرویس‌دهی نیز داده شده است.

وی ادامه داد: بنابر قانون اگر راننده تا تاریخ مقرر شده اقدام به فعالیت نکند، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد می‌تواند اقدامات لازم را برای ورود ماشین به چرخه حمل و نقل عمومی شهر یزد انجام دهد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر با بیان این که تاکسی‌های غیرفعال به تاکسی‌هایی گفته می‌شود که سرویسی در راستای حمل و نقل عمومی انجام نمی‌دهند، گفت: در برخی موارد به دلیل فرسودگی ماشین، این خوابیدگی ماشین قابل قبول است زیرا برخی از تاکسی‌ها با توجه به مدل ماشین و عمر آن وارد این چرخه عدم فعالیت شده‌اند.

فعالی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ تاکسی پیکان در شهر وجود دارد و بیش از ۷۰ تاکسی مدل پیکان دیگر توان ادامه فعالیت ندارند و این افراد در اولویت نوسازی ماشین‌ قرار دارند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها