رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:

۲۶۱ حادثه ترافیکی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ داد

در هفته ابتدایی آبان ماه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۲۶۱ حادثه ترافیکی به وقوع پیوسته است
کد خبر: ۱۴۲۸۳۵۸

 به گزارش جام جم آنلاین ،علی عبدالرزاق روز دوشنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: در هفته ابتدایی آبان ماه بیش از ۶ هزار و ۴۹۰ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته که منجر به انجام یک هزار و ۳۷۰ مورد ماموریت شهری و جاده ‎ای شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ماموریت انجام شده ۲۶۱ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده که ۱۶۱مورد شهری و ۱۰۰ مورد ماموریت جاده‌ای بوده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: متاسفانه به علت وقوع این تصادفات ۳۵۷ نفر دچار آسیب دیدگی شده و ۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی از مردم خواست تا با رعایت توصیه‌های مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در صحنه حوادث ترافیکی، به امدادرسانی صحیح کمک کنند.

عبدالرزاق با بیان اینکه در حوادث مختلف ابتدا باید از وجود مصدوم در صحنه حادثه مطمئن شد و بعد با شماره ۱۱۵ تماس گرفته شود، اظهار کرد: هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵ باید اطلاعات کامل از نوع حادثه، تعداد مصدومان و میزان آسیب اعلام شود، همچنین از جابجایی مصدومان در صحنه حادثه و بیرون کشیدن آنها از داخل خودرو (به جز موارد احتمال انفجار و سقوط)، به علت ایجاد آسیب‌های بیشتر به مصدوم خودداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها