حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی حمایت از کودکان مظلوم غزه پیام های روشن و مشخصی برای صهیونیست ها دارد

الی بیت‌المقدس

تداوم راهپیمایی‌های جهانی در حمایت از فلسطین

یک دنیا غزه

مردم کشورهای مختلف از ابتدای جنگ اخیر غزه، تجمعات گسترده‌ای را در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل برگزار کرده‌اند و این تجمعات و راهپیمایی‌ها همچنان ادامه دارد با این تفاوت که در روزهای اخیر و پس از حمله زمینی و بمباران بیمارستان المعمدانی، بر گستردگی و جمعیت حاضران در راهپیمایی‌ها افزوده شده و حتی در برخی کشورها مانند انگلیس و فرانسه، با وجود ممانعت‌هایی که از سوی دولت این کشورها صورت می‌گیرد مردم به خیابان آمده‌اند تا انزجار خود را از جنایات صهیونیست‌ها نشان دهند.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۵۳
 
برهمین اساس با وجود تظاهرات بسیار گسترده در کشورهای منطقه، راهپیمایی‌های مردم در قاره اروپا توجه زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از بزرگ‌ترین این اجتماع‌ها در پایتخت انگلیس صورت گرفت که مردم در آن خواستار آتش‌بس شدند. مردم در خیابان‌های لندن با در دست داشتن پلاکاردهایی بر لزوم توقف حملات تجاوزگرانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کردند.در دیگر نقاط اروپا نیز مردم در شهرهای کپنهاگ، رم و استکهلم برای حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین به خیابان‌ها آمدند. روزنامه الشرق‌الاوسط نیز از برگزاری تظاهرات‌ بزرگ در سوئیس، نروژ و فرانسه خبر داد. برخی شهرهای فرانسه برگزاری راهپیمایی‌ در حمایت از فلسطین را ممنوع کرده، با این حال به‌رغم ممنوعیت‌ها روز شنبه یک تجمع در پاریس شکل گرفت و چند صد نفر نیز در شهر مارسی در جنوب فرانسه تظاهراتی برگزار کردند.
شرکت‌کنندگان در یک راهپیمایی در مقابل پارلمان سوئد در استکهلم، بنرها و پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آنها پیام‌هایی مانند «کودکان در غزه کشته می‌شوند»، «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «زنده‌باد فلسطین» نوشته شده بود. همچنین حدود ۳۰۰۰ نفر در مرکز شهر بلفاست پایتخت ایرلند شمالی در تظاهراتی که کارزار همبستگی با فلسطین ایرلند آن را سازماندهی کرده بود، مشارکت داشتند. در ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله پایتخت این کشور نیز تجمع‌های بزرگی در خیابان‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آمریکا در قبال جنگ غزه تشکیل شد. براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، معترضان در شهر نیویورک برگزاری تظاهراتی بزرگ در مسافت حدود ۱۵ کیلومتری را از منطقه بروکلین تا منهتن سازماندهی کردند.
تارنمای «مونترال سی‌تی‌وی نیوز» کانادا نیز گزارش داد: صدها نفر نیز در حمایت از فلسطین به خیابان‌های مونترال در این کشور آمدند و خواستار آتش‌بس شدند. تظاهر‌کنندگان این بار جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا را به علت محکوم نکردن اقدام‌های رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار دادند. در شرق آسیا نیز مردم دست به اعتراض‌های گسترده‌ای زدند. مردم مالزی با یک جمعیت عظیم روبه‌روی سفارت آمریکا در کوالالامپور شعارهایی را در حمایت از فلسطین سر دادند. خیابان‌های اندونزی و پاکستان نیز صحنه خروش حامیان مردم غزه بود که از زمان حملات هوایی رژیم صهیونیستی بی‌خانمان شدند. در ولینگتون پایتخت نیوزیلند هم هزاران نفر با حمل پرچم‌های فلسطین و شعارهای «فلسطین را آزاد کنید» به سمت پارلمان این کشور حرکت کردند. 
کشورهای منطقه نیز در طول بیش از سه هفته که از جنایات صهیونیست‌ها می‌گذرد به صورت مداوم شاهد تجمعات بسیار گسترده در حمایت از فلسطین بوده است. یکی از این کشورها ترکیه است که صدها هزار نفر در استانبول در محکومیت جنایات اسرائیل به خیابان آمدند. به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در این راهپیمایی عظیم به تظاهر‌کنندگان گفت که اسرائیل یک اشغالگر است و حماس یک گروه تروریستی نیست. مردم عراق نیز تظاهرات گسترده‌ای در بغداد برگزار کردند، در عین حال معترضان فلسطینی هم در کرانه باختری در الخلیل خواستار تحریم جهانی محصولات اسرائیل شدند. آنها شعار می‌دادند: «در کشتار کودکان فلسطین سهیم نباشید».
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها