فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت:

۳۶ داوطلب انتخابات مجلس در مهاباد ثبت‌نام خود را قطعی کرده اند

دستگاه شتاب‌نگار نسل چهارم با ۲۶۰‌ میلیارد ریال هزینه روز یکشنبه در شهرستان‌های این استان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۲۸۱۸۳

 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در مراسم بهره‌برداری از این دستگاه‌های شتابنگار گفت: این دستگاه ها در محل‌های ارومیه، سیلوانا، میرآباد، ربط، چهاربرج، باروق، شاهین دژ، قوشچی، سیلاب، فیرورق، ایواوغلی، یولاگلدی، شوط و آواجیق قرار دارند.

سیدمحسن حمزه‌لو اضافه کرد: فونداسیون شتابنگارها در شهرهای مورد نظر اجرا و از شتابنگار های نسل چهارم برخط هشدار سریع و پاسخ سریع نصب و راه‌اندازی شده است.

۱۴ دستگاه شتاب‌نگار در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید

وی ادامه داد: با توجه به لرزه‌خیزی استان و وجود گسل‌های فعال و همچنین به لحاظ توپوگرافی استان و اهمیت امدادرسانی به موقع به آسیب دیدگان در زمان وقوع زلزله تکمیل شبکه شتاب‌نگاری لازم الاجراست.

وی بر خط بودن را از ویژگی‌های این دستگاه‌ها با فناوری نسل چهارم به صورت دیجیتالی با حساسیت بالا عنوان کرد و افزود: با استفاده از این دستگاه ها تبادل اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات با حساسیت بالا و کمترین زمان انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با این اطلاعات، شتاب و بزرگی زلزله را می توان تشخیص داد و همزمان این دستگاه می تواند با دستگاههای اطراف ارتباط یافته و مسیر گسل را نشان داده و به مدیر بحران کمک می کند تا مسیر تخریب زلزله را تعیین نموده و اکیپهای امدادرسان را به مسیرها روانه سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها