یزد- آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل استان یزد گفت: موضوع پدافند غیرعامل نوعی از پیشگیری از بروز آسیب‌هاست که از حساسیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۱۴۲۷۸۷۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، امام جمعه یزد با بیان اینکه ما از ابتدا از مسئله نفوذ آسیب‌های جدی دیده‌ایم، اظهار داشت: عوامل نفوذی در همه دوران‌ها در مسیر اهداف دشمن حرکت کرده‌اند و در مواقعی ضرباتی نیز ایجاد کرده‌اند و در پدافند غیرعامل باید به این موضوع نیز توجه شود.

ناصری عنوان کرد: حضور بی ضابطه اتباع خارجی در کشور نیز آسیب‌هایی به‌دنبال دارد که باید در شورای پدافند غیرعامل به آن توجه شود و با آینده‌نگری و پیش‌بینی برخی اتفاقات، از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: توانمندسازی نیروهای انسانی در ابعاد مختلف از فرزندآوری و تربیت فرزند تا آموزش‌های مختلف در حوزه‌های مختلف موضوع مهمی در پدافند غیرعامل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، تربیت دینی را نیز یکی از موارد بسیار مهم در امر پدافند غیرعامل دانست و گفت: اگر فرزندان ما متعهد و دین‌مدار تربیت نشوند، در آینده به سرعت جذب دیگران می‌شوند و هر کجا که از نظر مادی رسیدگی بیشتری به آنها شود، جذب آنها می شوند و صرف‌نظر از بحث تخصص، اگر دین‌مدار و متعهد نباشند ممکن است به موادمخدر و فساد روی بیاورند.

ناصری ادامه داد: توانمندسازی نیروها برای حفظ کشور و حفظ انقلاب از مسائل مهمی است که باید در مباحث پدافند غیرعامل مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به وابستگی کشور به خوراک دام تصریح کرد: این موضوع یک تهدید جدی برای کشور به شمار می‌رود و باید برای ان چاره‌اندیشی اساسی شود تا دشمنان نتواند به بهانه‌های تحریم و ... امنیت غذایی کشور را تهدید کنند.

وی اظهار داشت: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به نوعی حرکت در مسیر برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل است و باید مورد توجه قرار گیرد.

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل پدافند غیرعامل استان و برخی از اعضای شورای پدافند غیرعامل به بیان اقدامات و برنامه‌های این شورا در استان یزد پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها