اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی : فصل سرما زمینه شیوع بیماری‌های تنفسی را افزایش داده و رعایت نکات بهداشتی لازم است
کد خبر: ۱۴۲۷۸۶۱
نویسنده اسدالله ابراهیمی

فلوریا انفرادی اظهار کرد: با هدف پیشگیری از ابتلاء به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی نیاز است که دانش آموزان نکات بهداشتی را رعایت و اصول خود مراقبتی را فرا بگیرند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری تنفسی مانند، آنفلوانزا، سرماخوردگی و کرونا توصیه می‌شود، افزود: یکی از عوامل مهم و مؤثر در شیوع سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی تجمع افراد در زیر یک سقف است، بنابراین برای به حداقل رساندن خطر انتقال بیماری‌های تنفسی شایع باید تهویه فضاهای سربسته مورد توجه قرار گیرد و در و پنجره‌ها در فواصل معینی باز شوند تا تهویه هوا به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک برای مبتلایان به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، کرونا، آنفلوانزا و سایر بیماری‌های تنفسی خاطر نشان کرد: بیمار برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران حتماً باید از ماسک مناسب به شیوه صحیح استفاده کند.

انفرادی تاکید کرد: شستن صحیح دست‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی، میکروبی و انگلی ضروری است، بنابراین باید آموزش لازم در این خصوص به دانش‌آموزان ارائه شود.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: چنانچه دانش‌آموزان مبتلا به بیماری خاصی است و یا از داروی خاصی استفاده می‌کند موضوع را حتماً با اولیای مدرسه در میان بگذارند تا در شرایط ویژه بتوان با اولویت و اطلاعات کافی به این دانش‌آموزان کمک شود. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها