یک کارشناس حوزه مقاومت در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

اقدام نظامی مقاومت واکنشی به جنایات رژیم اشغالگرقدس بود

اقدام جریان مقاومت مشروع و در راستای آرمان‌های فلسطین بوده و طرح این بحث که حماس تخلف کرده کاملا انحرافی است و با هدف سرپوش گذاشتن به جنایات ۷۵ سال رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.
اقدام جریان مقاومت مشروع و در راستای آرمان‌های فلسطین بوده و طرح این بحث که حماس تخلف کرده کاملا انحرافی است و با هدف سرپوش گذاشتن به جنایات ۷۵ سال رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۷۲۶۸
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

 

 احمدرضا روح الله زاد رئیس مرکز مطالعات فلسطین و غرب آسیا در گفتگو با جام‌جم آنلاین با بیان این‌که طوفان الاقصی عملیاتی بشدت غافلگیرانه، سریع، بازدارنده و برهم زننده  خطوط توهمی رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی است خاطرنشان کرد: مقاومت در همان لحظات اول به پیروزی مد نظر خود رسید و بعد از آن اتفاقاتی دیگری که رقم خورد جدا از موفقیتی است که مبارزان فلسطینی به آن رسیده بودند و این عملیات با توجه به همه توانمندی که جریان مقاومت در غزه از خود نشان داد حاکی از آن است که حماس می‌توانست همچنان عملیات را در همان سطح روز‌های اول نگه دارد، اما سوال اینجاست که چه ضرورتی جریان مقاومت به این معادله ورود کرده است.
 
اقدام نظامی مقاومت واکنشی به جنایات رژیم اشغالگرقدس بود
این کارشناس حوزه مقاومت با اشاره به تحولاتی که ماه‌ها پیش در کرانه باختری رخ داده گفت: رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های غاصبانه خود همچنان به قصد غصب زمین با بهانه‌های گوناگون به شهرک سازی ادامه می‌داد و دست به بازداشت گسترده فلسطینی‌ها از زن، مرد، پیر و جوان زده بود و به زنان مسلمان اهانت کرد. همچنین با ترفند‌هایی خلق الساعه‌ای در قالب برگزاری مراسم عید حرمت مسجدالاقصی را می‌شکست.  

وی ادامه داد: در گذشته صهیونیست‌ها یکی دو عید داشتند که در آن به جشن و پایکوبی می‌پرداختند، اما در دو سال اخیر بهانه‌های زیادی را برای تجاوز به مسجدالاقصی در دستور کار خود قرار دادند و با کمک نیروی نظامی و پلیس و حتی همراهی برخی از وزیران کابینه وارد مسجدالاقصی می‌شدند و این مکان مقدس اسلامی را آلوده می‌کردند و به بهانه برگزاری مراسم گوناگون در قبله گاه اول مسلمین می‌رقصیدند. از سویی دیگر موضوع تخریب مسجدالاقصی را در دستور کار خود قرار دادند و بیش از ۱۵ گروه صهیونیستی برای اجرایی کردن این پروژه مشغول طراحی هستند.

این کارشناس حوزه مقاومت با بیان این‌که رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر از خط قرمز‌های زیادی عبور کرده بود گفت: محور مقاومت بار‌ها هشدار داده بود که اگر رژیم اشغالگر قدس به این رویکرد‌های توهین آمیز ادامه دهد مبارزان فلسطینی چاره‌ای جز ورود به معادله درگیری در غزه ندارد.  

روح الله زاد تاکید کرد: مقاومت در این مقطع احساس کرد اگر به صورت جدی واکنش نشان ندهد شاید اقداماتی که رژیم صهیونیستی در حال انجام آن است به مرحله بدون بازگشت برسد و آن موقع فلسطینی‌ها مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری بودند. به همین دلیل طوفان الاقصی یک عملیات واکنشی نسبت به جنایاتی بود که این رژیم در طول ماه‌های اخیر بویژه بعد از روی کارآمدن کابینه بنیامین نتانیاهو انجام داده بود.

وی با بیان این‌که شروع عملیات طوفان الاقصی با نیروی مقاومت بود خاطرنشان کرد: این آغازگری به معنای آن نیست که مقصر اصلی جنگ مبارزان فلسطینی هستند. به هر حال مقاومت خود را برای آزادی اراضی اشغالی آماده کرده است. آنچه که انجام می‌دهد در قالب دفاع مشروع آن هم براساس همه قطعنامه‌های بین‌المللی است. قطعنامه ۱۸۱ تصریح دارد به این‌که بسیاری از مناطقی که تحت اشغال صهیونیست‌ها است متعلق به فلسطینی‌ها است. همچنین قطعنامه‌های ۲۴۲، ۳۳۸، ۱۹۴ و بسیاری دیگر قطعنامه‌های دیگر را رژیم اشغالگر قدس زیر پا گذاشته است.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها