مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از پیگیری برای اجرای طرح های گردشگری و همچنین ساخت “اکولاژ” در منطقه چالابه خبر داد و گفت: این امر در مراحل نهایی کار است.
کد خبر: ۱۴۲۷۰۵۵

جام جم آنلاین؛ احد جلیلیان ، با اشاره به جاذبه‌های گردشگری قابل توجه منطقه “چالابه” در منطقه حفاظت شده بیستون که همواره میزبان تعداد زیادی از گردشگران است، یکی از مهمترین مشکلات این منطقه را فراهم نبودن زیرساخت‌های گردشگری و امکانات رفاهی برای گردشگران دانست.

وی با اشاره به پیگیری‌های جدی که برای اجرای طرح‌های گردشگری در چالابه صورت گرفته، افزود: به جهت اینکه چالابه در محدوده منطقه حفاظت شده واقع شده، لازم است اجرای هر طرحی همراه با ملاحظات زیست محیطی باشد که این امر روند کار را تا حدودی دشوار کرده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای چنین طرحی باید با مشارکت بخش خصوصی و با نظارت محیط زیست صورت بگیرد، گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذارانی در استان در این زمینه پای کار هستند و طرحی را نیز در این خصوص ارائه داده اند که شامل بخش‌های مختلفی از جمله ساخت اکولاژ(بوم کلبه) و مرکز خدمات رفاهی، مرکز آموزش دوست داران محیط زیست، مرکز کوهنوردی و… است. البته این طرح ایراداتی داشت و مقرر شد با تاکید سازمان محیط زیست این ایرادات اصلاح شود که اکنون کار در مراحل نهایی است.

وی از پیگیری برای نهایی شدن اجرای طرح گردشگری در چالابه در دیدار اخیر خود با معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست خبر داد و ابراز امیدواری کرد این طرح هرچه زودتر به نتیجه برسد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای اجرای این طرح برای مدت پنج سال به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و چنانچه الزام مد نظر محیط زیست رعایت شود مدت آن تمدید می‌شود.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان، اجرای هر طرحی در چالابه باید متناسب با ساختار بکر این منطقه و بدون دست کاری محیط زیست باشد.

وی با اشاره به به وسعت حدود ۵۴ هزار هکتاری چالابه که به لحاظ پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری غنی است، عنوان کرد: این منطقه در همه فصول خصوصا فصل بهار مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها