رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

باد، باران و خاک در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه‌ای بارشی از روز سه‌شنبه وارد کشور خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه بارش‌ها در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان نقطه‌ای و محلی است احتمال ایجاد حادثه وجود دارد.  
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه‌ای بارشی از روز سه‌شنبه وارد کشور خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه بارش‌ها در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان نقطه‌ای و محلی است احتمال ایجاد حادثه وجود دارد.  
کد خبر: ۱۴۲۶۹۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور افزود: ‌امروز یکشنبه بارش‌باران را در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، جنوب ‌ کرمان و ارتفاعات رشته کوه البرز واقع در مازندران‌ خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های امروز در شرق و ‌ ارتفاعات استان سیستان و بلوچستان قابل توجه است‌، عنوان کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها در این منطقه نقطه‌ای و محلی است، احتمال خطر وجود دارد و شهروندان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گفته ضیاییان بارش‌ها در جنوب کرمان و استان مازندران نیز امروز به شکل پراکنده و خفیف خواهد بود.‌

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا در بیشتر مناطق کشور شاهد پدیده خاصی نخواهیم بود، توضیح داد:‌ در روز دوشنبه مقداری از بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان کاسته می‌شود. اما در جنوب این استان و کرمان بارش‌هایی را شاهد خواهیم بود.‌

وی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه سامانه‌ای بارشی وارد کشور خواهد شد، به جام جم آنلاین گفت: این سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشورمان می‌شود و  ابتدا استان‌هایی مانند‌ ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، شمال‌ تهران، خوزستان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: روز چهارشنبه نیز بارش‌ها را در جنوب غرب کشور یعنی حاشیه زاگرس مرکزی در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، بخش‌هایی از ‌اصفهان و یزد  شاهد خواهیم بود.

به گفته وی در روز چهارشنبه نیز در استان خراسان ‌جنوبی، مازندران و گیلان بارش‌ باران را خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور در ‌روز پنجشنبه نیز عنوان کرد: انتظار داریم فعالیت سامانه بارشی ‌در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد  و شمال‌ سیستان و بلوچستان ادامه داشته باشد. علاوه بر این به نظر می‌رسد شهروندان در استان هرمزگان نیز  در روز پنجشنبه اولین بارش‌های پاییزی را تجربه خواهند کرد‌.

ضیاییان ادامه داد: در روز جمعه نیز بارش‌هایی را در شرق سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم و بود و می‌توان گفت به این شکل ‌فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور خاتمه خواهد یافت‌.

وی درباره اینکه آیا سامانه‌ای بارشی در اواخر هفته وارد کشور خواهد شد؟ نیز بیان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز جمعه نیز سامانه‌ای بارشی از سمت غرب وارد کشورمان خواهد شد.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه میزان بارش‌ها در روزهای پیش‌رو قابل توجه خواهد بود؟‌ نیز گفت: با توجه به اینکه بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان به شکل نقطه ای و محلی است، احتمال خطر وجود دارد. علاوه بر این به نظر می‌رسد، بارش‌های ‌روز پنجشنبه نیز در نیمه شمالی هرمزگان قابل توجه خواهد بود.

وی درباره روند کاهشی دمای هوا نیز توضیح داد:‌ در روزهای پیش‌رو‌ تغییرات ‌قابل ملاحظه‌ای را در دمای هوا شاهد نخواهیم بود. اما در روز سه شنبه دمای هوا حدود 2 درجه کاهش خواهد یافت‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها