مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان به پوشش هزینه های ناباروری در راستای حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و سرپایی مربوط به ناباروری پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۶۹۱۱
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، انور اسماعیلی صبح امروز شنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: ماهانه ۱۷ هزار پرونده بستری به صورت الکترونیکی به بیمه سلامت ارسال می‌شود و هم اکنون پرداخت کاغذی نداریم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تا امروز هزینه‌های بیمه سلامت ۹ برابر شده که بیشتر ناشی از توسعه بیمه سلامت است، افزود: در حال حاضر تمام مطالبات طرف‌های قرارداد با بیمه سلامت استان پرداخت شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، خدمات به بیمه شدگان و مراکز طرف قرارداد خدمات به صورت الکترونیک انجام شده و نیازی به حضور بیمه شده یا پزشک نیست.

اسماعیلی به اقدامات شاخص طی چند سال گذشته به ویژه یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: تاسیس صندوق بیماران صعب العلاج و تعریف ۵۵ بیماری برای ارائه خدمت به بیماران از جمله این اقدامات بوده که تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر را در استان شامل شده است.

وی به پوشش هزینه های ناباروری در راستای حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و سرپایی مربوط به ناباروری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به وجود ۲ مرکز درمان ناباروری در سنندج، ادامه داد: ۲ مرکز درمان ناباروری در مریوان و سقز نیز قرار است تاسیس شود که در حال اجراست.

اسماعیلی یادآور شد: دنبال این هستیم جدا از رایگان بودن هزینه‌های زایمان مادران باردار، کودکان تا هفت سال سن به صورت رایگان در بیمارستان‌ها بستری و درمان شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان در ادامه به طرح پزشک خانواده شهری اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح در دیواندره و دهکلان و کامیاران جلساتی برگزار شده اما در عمل کاری صورت نگرفته و دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت باید به صورت جدی ورود کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد خدمات درمانی سرپایی در کردستان مربوط به بخش خصوصی است و خدمات خیلی کمی در بخش دولتی داریم، اضافه کرد: ۳۵ هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی برای دریافت خدمات از بیمه سلامت نشاندار شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: این بیمه ماهانه هزار میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان هزینه می‌کند که ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به هزینه‌های سرپایی و ۷۰۰ میلیارد ریال در زمینه بستری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها