هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | خلاصه بازی فولاد ۰ - شمس آذر قزوین ۱

پرسپولیس در اوج بحران هم نتیجه می‌گیرد؛

هت‌تریک به وقت شهاب و سروش

شهاب زاهدی آوار‌برداری از روی خودش را به بهترین شکل ممکن انجام داد. آوار انتقادات بود که بر سر بینوا شهاب زاهدی خراب شده بود. یکی او را بازیکن تحمیلی می‌خواند و دیگری مهاجمی بی‌اثر توصیفش می‌کرد.
کد خبر: ۱۴۲۶۸۵۲
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
کار به جایی رسید که برخی او را با «دی‌کارمو» و سایر برزیلی‌های بی‌کیفیت و فاجعه‌آمیز تاریخ باشگاه پرسپولیس مقایسه می‌کردند. اما شهاب زاهدی صبور بود و چقدر که این صبوری به کارش آمد. صبوری ابتدا پای او را برای گلزنی مقابل گل‌گهر سیرجان باز کرد و سپس کار مهم‌تر و بزرگ‌تر در دیدار پنجشنبه شب مقابل پیکان در هفته ششم رقم خورد، جایی که او نخستین هت‌تریک فصل پرسپولیس و خودش را ثبت کرد و زننده هر سه گل سرخ‌ها مقابل پیکان شد. حالا هم پرسپولیسی‌ها بعد از پشت سر گذاشتن روزهایی سخت به پیروزی شیرینی دست یافته‌اند و هم خود شهاب زاهدی روند ستاره شدن را به بهترین شکل ممکن پشت سر می‌گذارد. 

هنر شهاب

پیش از این‌که روزهای مملو از شادی از راه برسد شهاب زاهدی نه تنها به گل‌ نزدن متهم شده بود بلکه مسائل دیگری هم به او نسبت داده شده بود از جمله این‌که شایستگی پوشیدن پیراهن پرسپولیس را ندارد و اصلا شایستگی چنین موقعیتی را کلا در فوتبال دارا نیست. هر بهانه‌ای باعث انتقاد از او می‌شد حتی زمانی که سعی کرد پیراهنش را با رونالدو عوض کند و موفق نشد تا بهانه‌ای برای استهزای او به وجود بیاید. اما حالا او یکی از بهترین مهاجمانی است که سرخ‌ها فعلا دارند. در واقع می‎توان حالا گفت اکنون تنها نقطه اتکای گل‌محمدی در خط حمله است. اما حتی اگر شهاب زاهدی سابق بر این گل نزن باشد اکنون خوب نشان داد که چطور توانست از زیر بار فشار شدید انتقادات بیرون بیاید و فعلا همه چیز را به سود خود پایان بدهد. مدیریت کردن بحران و انتقادها را خوب بلد بود و این از ستاره بودن خیلی مهم‌تر و البته سخت‌تر است. شاید اصلا یک هنر باشد و شهاب هم نشان داد این هنر را خوب بلد است. 

سروش، نبض پرسپولیس

اما شهاب زاهدی تنها سوپاپ اطمینان پرسپولیس مقابل پیکان نبود، سروش رفیعی هم ستاره ای بود که البته مدت هاست نشان داده چطور تبدیل به بازیکن سطح بالاتری در ترکیب سرخ ها شده است. او روی گل نخست تاثیرگذار بود و با یک پاس بلند شهاب زاهدی را گلزن کرد. رفیعی پاس گل دوم را هم داد و البته یک پنالتی هم برای تیمش گرفت. درواقع هم شهاب هت تریک کرد و هم سروش رفیعی. زاهدی در گل زدن و رفیعی در زمینه مهیا کردن موقعیت گل. سروش رفیعی واقعا این روزها نبض پرسپولیس است و می تواند یکی از ارکان اصلی قهرمانی احتمالی سرخ ها در لیگ بیست و دوم باشد. هرچند شهاب زاهدی مقابل پیکان هت تریک کرد اما بهترین بازیکن میدان او بود. 

پاسخ فدراسیون فوتبال به اظهارات گل‌محمدی

گل‌محمدی انتقادهای تندی را نسبت به مصدومیت شدید مرتضی پورعلی گنجی در ترکیب تیم‌ملی عنوان کرد. فدراسیون فوتبال در پی این اظهارات بیانیه داد: « ما نامه‌ای مکتوب به باشگاه پرسپولیس ارسال کردیم و اعلام کردیم که پیگیر معالجه و مداوای این بازیکن هستیم. یحیی گل‌محمدی، چون بازیکن تأثیرگذاری را از دست داده است آن حرف‌ها را بیان کرده است. البته ما هم اعلام کردیم که آماده معالجه این بازیکن هستیم.»

ادامه دلخوری‌های یحیی!

پرسپولیس نشان داد با تمام حواشی‌های خودخواسته و ناخواسته و عمدی و غیرعمدی همچنان مدعی شماره یک و تمام عیار قهرمانی در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران است. این دیدار نه تنها جایی برای ثبت نخستین هت‌تریک لیگ‌برتر که تکرار دلخوری‌های یحیی گل‌محمدی هم بود. گل‌محمدی باز هم به هواداران یادآوری کرد که قراردادی با پرسپولیس ندارد و هر لحظه ممکن است مجددا قهر کند و برود. خود یحیی تاکید می‌کند که قهری در کار نیست و فقط به دلیل این‌که قرارداد ندارد می تواند هر لحظه برود اما خوب می‌دانیم یحیی راه و روش قهر کردن را دو، سه فصلی می‌شود که خوب یاد گرفته است. به هر حال پرسپولیس با وجود برتری مقابل پیکان نشان داد پتانسیل این را دارد که در روزهای آینده دوباره مبتلا به حواشی و جنجال‌هایی شود که کاملا با جنس آنها آشناست. احتمال قوی و نزدیک همیشه همین است؛ قهر یحیی و ادامه یحیی. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها