خالد قدومی، نماینده حماس در ایران در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

خیزشی فراتر ازحدتصور صهیونیست‌ها

جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه در حالی ادامه دارد که رزمندگان مقاومت علاوه بر تحمیل شکست بر دشمن صهیونیستی، در عملیات غرور‌آفرین طوفان‌الاقصی، قدرت هرگونه محاسبه‌گری و مانور میدانی را از تل‌آویو سلب کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۶۱۳۲
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
خیزشی فراتر ازحدتصور صهیونیست‌ها
منابع‌غربی وصهیونیستی متفق‌القول هستند که تل‌آویو همچنان درشوک ناشی ازشکست درعملیات طوفان‌الاقصی قرار دارد و تصمیماتی که از سوی کابینه امنیتی این رژیم اتخاذ می‌شود، صرفا منجر به بدتر و پیچیده شدن اوضاع به ضرر صهیونیست‌ها شده‌است. در این خصوص با خالد قدومی، نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگویی داشته‌ایم :
 
رسانه‌های غربی و صهیونیستی تلاش می‌کنند ابعاد عملیات طوفان‌الاقصی و منازعه‌ای را که میان حماس و رژیم اشغالگر قدس رخ داده، محدود به نوار غزه کرده و این گونه القا کنند دیگر کشورها و بازیگران موافق اقدامات جنایتکارانه تل‌آویو هستند. نظر شما در این خصوص چیست؟
بدیهی است دشمن صهیونیستی سردرگم و شکست خورده‌است. رزمندگان مقاومت محاسبات مبنایی و بسیاری از الگوهای ثابت راهبردی تل‌آویو را برهم ریخته‌اند. این اقدام بزرگ، به در هم تنیدگی شرایط موجود به ضرر رژیم اشغالگر قدس منجر شده‌است. اکنون دشمنان دچار خطای بزرگ دیگری شده‌اند که قطعا در این محاسبه نیز با شکست مواجه خواهندشد. آنها قصد دارند صبر ملت فلسطین را به انتها رسانده و آنها را وادار به تسلیم و سازش کنند. اما این اقدام و رویکرد، بارها توسط دشمن آزمایش شده و نتیجه آن را نیز هر بار سخت‌تر از گذشته مشاهده کرده‌اند. ملت فلسطین و مدافعان مقاومت هرگز در مسیر مبارزه با دشمن صهیونیستی و رسیدن به آرمان‌ها و اهداف خود ناامید و خسته نخواهندشد. 
 
رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر به ساکنان غزه هشدار داد منازل خود را تخلیه کنند اما شاهد ایستادگی و بقای فلسطینیان در سرزمین مادری و منازل خود هستیم. تحلیل شما از این استواری قابل تحسین چیست؟
این یک حقیقت است. ملت فلسطین تسلیم جوسازی و ارعاب نمی‌شود. رژیم‌صهیونیستی پس از شکست سنگین در عملیات طوفان‌الاقصی، به دروغ‌پردازی و جنگ روانی روی آورد. این رژیم شروع به پخش اخباری جعلی مبنی بر انتقال ساکنان غزه به مکان‌های دیگر کرد و حتی از طریق رسانه‌های وابسته به خود، این جو تبلیغاتی را تشدید کرد. اما مردم غزه تسلیم این فضاسازی‌های دروغین نشدند. پیام مردم غزه مشخص است. آنها در سرزمین خود می‌مانند و از آن در برابر هرگونه تهاجم از سوی دشمنان دفاع خواهندکرد. پس از این‌که صهیونیست‌ها در این جنگ روانی نیز ناموفق ماندند، سراغ سازمان‌های بین‌المللی رفتند و از کارکنان آنجا خواستند غزه را تخلیه کنند. این اوج استیصال و درماندگی رژیم اشغالگر قدس را نشان می‌دهد. 
 
به بازی تبلیغاتی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها و غرب در جریان جنگ اخیر اشاره کردید. نقش رسانه‌های جریان مقاومت را در انعکاس وقایع مربوط به مظلومیت ملت فلسطین چگونه تحلیل می‌کنید؟
نقش پررنگ رسانه‌های مقاومت در این خصوص غیرقابل انکار است. به شهدای خبرنگاری که صادقانه در مسیر انعکاس حقیقت در غزه و جنایات رژیم‌صهیونیستی گام برداشتند، درود می‌فرستیم. قطعا رسالت سنگینی در این خصوص بر دوش خبرنگاران و رسانه‌هاست. این‌که ماهیت پلید دشمن اشغالگر را برای مخاطبان تشریح کنند و راه شهدای خبرنگار غزه را ادامه دهند. این یک مسئولیت است و باید در انجام آن همواره جدی و مصمم بود. خنثی‌سازی بازی تبلیغاتی صهیونیست‌ها در غزه، یکی از مصادیق پیروزی در جنگ در برابر اشغالگران است. 
 
طی روزهای اخیر مقامات آمریکایی و حتی برخی مقامات صهیونیستی در پشت پرده تحرکاتی برای آتش‌بس صورت می‌دهند و حتی به بازیگران واسطه‌گر روی آورده‌اند. آیا این یک تناقض آشکار نیست؟
دقیقا همین‌طور است. پاسخ مقاومت در برابر این تحرکات، پشت پرده مشخص است. ما الان در جنگ و در زیر بمباران ناجوانمردانه دشمن صهیونیستی هستیم. درچنین شرایطی اساسا مذاکره معنایی ندارد. قبل از هرگونه واسطه‌گری و پیشنهادی، رژیم اشغالگر قدس باید دست از اقدامات جنایتکارانه‌اش بردارد. حتی صهیونیست‌ها در جریان تشییع شهدای جنگ غزه نیز جمعیت تشییع‌کننده را بمباران کردند و عده‌ای را در این جنایت جدید به شهادت رساندند. بروز چنین جنایات و حوادثی در تعارض کامل با واسطه‌گری و مذاکره است. بروز چنین حوادث و جنایاتی عزم ما را برای مواجهه با رژیم‌ اشغالگر قدس راسخ‌تر کرده‌است. همان گونه که اشاره کردم، حتی یک قدم دربرابر جنایات صهیونیست‌ها عقب‌نشینی نخواهیم‌کرد. اعتراض علیه اشغالگران، محدود به فلسطین نیست و امروز ملت‌های منطقه و دنیا در برابر جنایات تل‌آویو موضعگیری کرده‌اند. حتی در اراضی اشغالی نیز سران صهیونیست بحران را به صورتی تمام‌عیار حس می‌کنند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها