رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌های امروز دوشنبه در ارتفاعات رشته کوه البرز در استان‌های تهران، البرز و مازندران شدید و نگران کننده است، گفت: در محور‌هایی مانند جاده چالوس احتمال ریزش سنگ وجود دارد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌های امروز دوشنبه در ارتفاعات رشته کوه البرز در استان‌های تهران، البرز و مازندران شدید و نگران کننده است، گفت: در محور‌هایی مانند جاده چالوس احتمال ریزش سنگ وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۲۶۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره وضعیت بارش‌ها در کشور افزود: برای امروز‌ دوشنبه در بخش‌هایی از شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌‌غربی و اردبیل‌ بارش‌ باران را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته امروز بارش‌های خفیفی را  نیز در استان‌های همدان، مرکزی و قم خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه بارش‌های امروز در شمال قزوین و البرز از شدت بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: در تهران نیز شاهد بارش‌ باران خواهیم بود که بیشتر در مناطق شمالی استان اتفاق خواهد افتاد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در ارتفاعات البرز نیز شاهد بارش باران خواهیم بود، ادامه داد‌: ‌در جنوب شرق کشور و مناطقی مانند سیستان و بلوچستان و همچنین ‌ رشته کوه بشاگرد نیز ‌ شهروندان بارش‌های پراکنده‌ای را تجربه خواهند کرد.

وی درباره اینکه آیا در روزهای پیش‌رو بارش‌های سیل آسایی را در کشور شاهد خواهیم بود؟ به جام جم آنلاین گفت: بارش‌ها نسبت به هفته گذشته از شدت کمتری برخوردار ‌خواهد بود. اما  بارش‌های امروز دوشنبه در ارتفاعات رشته کوه البرز در استان تهران، البرز و مازندران شدید و نگران کننده است‌، زیرا در محورهایی مانند جاده چالوس احتمال ریزش سنگ وجود دارد.

ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در روز سه‌شنبه نیز توضیح داد: برای فردا سه شنبه بارش‌هایی را در نوار شمالی کشور و مناطقی مانند شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، شمال ‌خراسان‌رضوی، سمنان و تهران شاهد بارش‌ باران خواهیم بود.

وی درباره شرایط جوی ‌روز چهارشنبه نیز ‌گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی در این روز در اغلب مناطق کشور بارش باران را نخواهیم داشت. اما بارش‌های پراکنده و خفیفی را  در مناطقی مانند شمال آذربایجان‌غربی، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: برای روز پنجشنبه  نیز احتمالا ‌ اولین بارش‌های پاییزی را در مناطق جنوب غرب کشور شاهد خواهیم بود و به این شکل شهروندان در مناطقی مانند شمال خوزستان، ایلام، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و‌ بویر احمد بارش باران را تجربه خواهند کرد.

به گفته وی در روز پنجشنبه ‌در مناطق شمال غرب کشور مانند آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان نیز شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در روز جمعه نیز عنوان کرد: ‌روز جمعه بیشتر بارش‌ها را در دو استان گیلان و مازندران خواهیم داشت. علاوه بر این بارش‌های پراکنده‌ای را نیز در‌ جنوب خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره روند کاهش دمای هوا نیز بیان کرد: در روزهای پیش‌رو در  اغلب مناطق کشور تغییر قابل ملاحظه‌ای  را در دما نخواهیم داشت. اما در شمال غرب کشور از روز سه شنبه به طور موقت کاهش دما را خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها