«جام‌جم» دلایل کندی اجرای نهضت ملی مسکن را بررسی می‌کند

مسکن روی زمین ماند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: از این به بعد طرح‌ها در قالب نهضت ملی مسکن، ویلایی یا سه طبقه بدون پیلوت خواهند بود.
کد خبر: ۱۴۲۵۱۸۹

جام جم آنلاین کرمانشاه؛  رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه امروز در نشست با کارگروه مسکن مجمع مطالبه‌گران استان که با حضور نمایندگان مردمی پروژه‌های مسکن ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، سراج و تلاش و نهضت ملی مسکن استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک، بازدید از روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای عموم مردم فراهم می‌شود.

وی افزود: یک روز را در هفته مشخص خواهیم کرد که این بازدید‌ها صورت گیرد و قطعا این بازدیدها تاثیر فراوانی بر افزایش امید در بین مردم خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بعد از سه سال توقف پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی بنیاد مستضعفان در فازهای یک تا پنج بصورت موازی، کارهای اولیه‌ تأمین زمین اخذ مجوزهای لازم و تعیین بانک انجام و  ماه آینده عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. تمامی حساب‌های متقاضیان این پروژه از بانک مسکن به بانک سینا منتقل و بودجه مورد نیاز اختصاص یافته‌است.

وی ادامه داد:‌ پروژه ستاد اجرایی هم به همین شکل از ماه آتی آغاز بکار خواهد شد و از پروژه تلاش فقط ۳۰۰ واحد باقی مانده که با فرصت چندماهه که به پیمانکار داده شده به‌سرعت در حال تکمیل است.

الماسی با بیان اینکه پروژه سراج هم توسط بنیاد مسکن بسرعت در حال تکمیل است، گفت: هیچ متقاضی تحت پوشش نهادهای حمایتی به دلیل عدم آورده اولیه از طرح ملی حذف نخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ماه آینده ان‌شاءالله پروژه بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ پروژه بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی و سراج به‌صورت چند طبقه و آخرین طرح‌های بلند مرتبه‌سازی دولتی در کرمانشاه است و از این به بعد طرح‌ها در قالب نهضت ملی مسکن، ویلایی یا ۳ طبقه بدون پیلوت خواهند بود.

الماسی گفت:‌ حدود ۶۰ هزار نفر از ۱۲۰ هزار نفر واجدین شرایط در نهضت ملی مسکن، واجد شرط چهارم یعنی آورده نقدی هستند. حدود ۳۰ هزار نفر از این تعداد در کرمانشاه هستند که بیش از یک‌هزار هکتار زمین برای آن‌ها تأمین شده که در قالب طرح ۳ طبقه بدون پیلوت بسرعت در حال اجرایی شدن است و سعی شده تا مرحله سفت کاری، پولی از مردم دریافت نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها