مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از واگذاری زمین به ١٣٠١ متقاضی در طرح جوانی جمعیت در خراسان رضوی خبر داد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از واگذاری زمین به ١٣٠١ متقاضی در طرح جوانی جمعیت در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۴۸۵۱

جام جم آنلاین- خراسان رضوی- وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، درآیین واگذاری زمین به ١٣٠١ متقاضی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اظهار کرد: دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی طرح ابر پروژه ‌نهضت مسکن ملی را در سراسر کشور آغاز کرده است.

 

وی با اشاره به اجرای این طرح در خراسان رضوی، افزود: در استان خراسان رضوی ساخت ٣٩١ هزار واحد به مدت چهار سال ‌در برنامه اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد. از این تعداد؛ ١٩۵ هزار در بخش حمایتی برنامه ریزی شده که زمین و تسهیلات در این روش تامین می شود. همچنین ۵۶ هزار واحد در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده، ٧۵ هزار واحد به شکل خودمالکی و ۶۴ هزار واحد در بخش روستایی برنامه ریزی شده است.  

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با بیان این موضوع که امروز اعلام می‌کنیم قالب بر ۴ هزار هکتار زمین برای این پروژه برای خراسان رضوی تامین شده که این مقدار بالغ ١۵ برابر پروژه مسکن مهر بوده است، ادامه داد: تا کنون حدود ١٠٨ هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده که حدود ١٠١ هزار واحد از مرحله فونداسیون و پروانه ساختمانی عبور کرده است.

 

وی گفت: ما به لحاظ تعداد ١٩٩ سایت در طرح نهضت ملی در مرحله آماده سازی داریم که تمامی این سایت ها فعال شده که در این زمینه استان خراسان رضوی در سطح کشور رکورددار است.

 

داعی با اشاره به طرح جوانی جمعیت در استان، گفت: طی دو مرحله واگذاری زمین به واجدین شرایط به تعداد ٢ هزار و ٨٠٠ نفر تخصیص زمین صورت گرفته که در این مرحله هزار و ٣٠١ واحد را واگذار خواهیم کرد که این متقاضیان از ١٣ شهر خراسان رضوی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ۵٠ درصد از سند این زمین‌ها به نام پدر و ۵٠ درصد به نام مادر صادر خواهد شد، اضافه کرد: این زمین‌ها به صورت رایگان واگذار می‌شود و تنها هزینه آماده سازی از متقاضیان اخذ خواهد شد.

 

گفتنی است با پیگیری های انجام شده مبلغ ٣٣ میلیارد تومان پول نقد بابت کمک به آماده سازی از محل منابع صندوق ملی مسکن تخصیص شده تا هزینه کمتری برای آماده سازی از متقاضیان اخذ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها