دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی:

همدان باید به جایگاه اصلی خود در کوهنوردی کشور بازگردد

دبیر فدراسیون کوهنوردی کشور گفت: استان همدان با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب، سطح فنی بالای مربیان و مدرسان و نیز پیشینه تاریخی درخشان، باید به جمع برترین‌های کشور برگردد.
کد خبر: ۱۴۲۴۵۴۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حسین مقدم، روز یکشنبه در مجمع انتخابات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان، اظهار داشت: همدان با داشتن ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان باید به جمع پنج استان برتر کشور از حیث ارزیابی فدراسیون بازگردد.

مقدم تاکید کرد: این استان با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب، سطح فنی بالای مربیان و مدرسان و نیز پیشینه تاریخی درخشان، باید به جمع برترین‌های کشور برگردد.

وی اضافه کرد: همدان روزگاری قطب کوهنوردی کشور بود و انتظار داریم با بهره مندی از تجربه و توان افراد صاحب نظر و کارشناس، این شرایط ارتقا یابد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی کشور ادامه داد: این استان در رشته‌های مختلف اعم از کوهنوردی و سنگنوردی دارای زیرساخت‌های بسیار مناسب و حرفه‌ای است که اگر بخواهیم نظیر آن را در کشور ایجاد کنیم، بودجه میلیاردی نیاز دارد.

مقدم با تاکید بر رسیدگی به امور باشگاه‌های کوهنوردی و سنگنوردی از سوی هیات کوهنوردی، خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها بازوان اجرایی هیات به شمار می‌روند.

وی افزود: ایجاد تعامل و همکاری با باشگاه‌ها منجر به رشد کوهنوردی در هر استان خواهد شد، البته باشگاه‌ها باید در مجاری قوانین کشور حمایت و تقویت شوند.

مقدم جایگاه فنی و دانش مربیان کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان را بسیار مطلوب دانست و گفت: این استان نیاز به مدرس غیر بومی برای آموزش ندارد.

وی شمار اعضای فعال در پرتابل آموزشی فدراسیون کوهنوردی و صعودی‌های ورزشی کشور را ۱۲۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد پانزده هزار نفر در پرتابل در طول سال فعال هستند.

مقدم افزود: امسال توانستیم ۳۶ دوره آموزشی پیش نیاز را در رشته‌های کوهنوردی، سنگنوردی، دره نوردی، غار نوردی، کوهنوردی با اسکی و یخ نوردی برگزار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها