ایران - قطر؛ نیمه‌نهایی والیبال بازی‌های آسیایی

رویای فینال هانگژو

صعود راحت‌تر و بهتر از این برای تیم‌ملی والیبال ایران به نیمه‌نهایی امکان نداشت. حالا این تیم به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی رسیده‌ اما درست همین مواقع است که صدای بلند آلارم به گوش می‌رسد، که مبادا حریف را دست کم بگیرید‌، مبادا همه چیز را تمام شده بدانید.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۳۷
تیم ملی والیبال ایران بعد از روزهای تلخی که در نیمه نخست سال داشت حالا امیدوارانه‌ تر به روزها وهفته‌های پیش‌رو فکر می‎کند. این تیم امروز در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی مقابل تیم ملی  قطر به میدان می‌رود. دیداری که قابل پیش‌بینی است و از آن دیدارهای ساده به نظر می‌رسد. اما عطایی سرمربی تیم و موسوی کاپیتان  در تیم ملی والیبال ایران نشان دادند خوب راه و رسم دست کم گرفتن حریف را بلدند. حرف های آنها در رابطه با دیدار با تایلند در مرحله حذفی این را ثابت می‌کند. این دو درباره دیدار با تایلند حرفهای عجیبی به زبان آوردند و از این گفتند که حریف مطرح نیست یا اینکه فاصله زیادی با ما دارد، هر چند در نهایت هم این تیم را ۳بر صفر بردند. در دنیای حرفه‌ای ورزش مطرح شدن چنین صحبت هایی از سوی هر بازیکن و هر مربی به هیچ شکلی پذیرفتنی نیست. به هرحال این دو باید در تقابل امروز مقابل قطر در نیمه نهایی این حرف‌ها را دور بریزند. 

تیم‌های تازه نفس

این دوره از بازی‌های آسیایی جایی برای اجرای برنامه‌های تیم های تازه نفس آسیا بود. تیم‌ملی پاکستان که حضوری خوب در این رقابت‌ها داشت. نه تنها چین تایپه که تیم قدرتمند کره‌جنوبی را هم شکست داد. از آن سو قطر هم مثل همیشه با برنامه و هدف‌مند به نظر می‌رسد. آنها مدت‌هاست والیبال ایران را تجزیه و تحلیل می‌کنند. ژاپن هم تا اینجا برای صعود به نیمه نهایی کار سختی نداشته است. آنها مقابل هندوستان قرار گرفتند و در سه ست متوالی به پیروزی رسیدند. این بازی‌ها و این تیم‌ها و البته کیفیتی که از خود نشان می‌دهند پتانسیل یک شگفتی بزرگ را دارد که البته امیدواریم در دیدار نیمه نهایی ایران مقابل قطر خبری از این شگفتی‌ها نباشد و همه چیز روال طبیعی خودش را برود تا شاهد صعود تیم‌ملی والیبال ایران به فینال بازی‌های آسیایی باشیم. 

استرس المپیک

ملی پوشان به گمان این‌که دیدار احتمالی در فینال با تیم دوم ژاپن است از الان بسیار خوشحال و با انگیزه به نظر می‌رسند. اما یادمان نرود که همین ژاپن در فینال قهرمانی آسیا در ارومیه چند بازیکن اصلی خود را نداشت و به برتری هم رسیدند و جلوی چشم ما جام قهرمانی را به کشورشان بردند. البته اینبار واقعا با تیم دوم آمده‌اند. اما خیلی باید مراقب این تیم با برنامه و سختکوش آسیای شرقی بود. آنها در هیچ شرایطی کوتاه بیا نیستند. در آستانه دیدار امروز نیمه نهایی با قطر به نظر می‌رسد تیم‌ملی ایران استرس انتخابی المپیک دارد. این تیم باید مستقیم از هانگژو به ریودوژانیروی برزیل برود و تقریبا یک شبانه روز در راه باشد. خود مسافت به اندازه کافی برای ملی‌پوشان خسته‌کننده و ملامت‌بار هست. حالا دیگر خود رقابت‌ها بماند. البته تیم خیلی دوست دارد که با مدال طلا راهی برزیل شود تا روحیه بسیار بهتری داشته باشند. به شرط این‌که امروز بی دردسر تیم‌ملی قطر  را ببرند، آن هم بدون دست کم گرفتن حریف. 

اسفندیار در چین

امیرحسین اسفندیار قدرتی زن تیم ملی والیبال ایران که دردیدار با تایلند یکی از بازیکنان برتر میدان بود از همین الان لژیونرشدن خود را قطعی کرد. این ملی‌پوش که دردیدار با تایلندی نمایشی خیره‌کننده داشت تاکید کرد که برای فصل بعد قطعا در تیم تیان جین چین بازی خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها