هتک حرمت مساجد روز به روز در آلمان نمود بیشتری پیدا می کند و منجر به نگرانی مسلمانان شده است. 
کد خبر: ۱۴۲۳۵۰۹

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، بدنبال افزایش نگران کننده خشونت و تهدید مساجد و مراکز اسلامی در آلمان ، نمایندگان جامعه مسلمانان این کشور از مقامات خواستند اقدامات امنیتی و قانونی را برای حفاظت از آنها تشدید کنند.
مساجد در سراسر آلمان با افزایش نگران کننده خرابکاری، آزار و اذیت و تهدید مواجه هستند. کمال آرگون، رئیس گروه مسلمان ترکیه ای(  IGMG  )  گفت: «مسجدهای بیشتری در هفته های اخیر نامه های تهدیدآمیزی دریافت کرده اند.وی افزود: ما از این گونه تهدیدها نمی ترسیم و مرعوب نخواهیم شد، اما ناامید کننده است که در بیشتر تلاش ها برای آتش زدن مساجد که ممکن است جان بسیاری از مردم را بگیرد، عاملان آن شناسایی یا دستگیر نمی شوند.» بر اساس آمارهای رسمی، در سه ماهه نخست سال 2023، 124 حمله علیه مسلمانان شامل حملات لفظی و فیزیکی، پیام‌های تهدیدآمیز و آتش زدن مساجد به ثبت رسیده است.آرگون از مقامات خواست تا این گونه جنایات را به طور کامل بررسی کنند و عاملان آن را به دست عدالت بسپارند. وی همچنین خواستار موضع قوی تر در برابر نفرت ضد مسلمانان و افراط گرایی راست شد. متأسفانه، نژادپرستی در آلمان یک واقعیت است. 
آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب سیاسی نژادپرست و فاشیست (AfD) به دومین حزب بزرگ در کشور تبدیل شده است. این به تنهایی نشان می دهد که ما به سمت یک دوره خطرناک پیش می رویم.» یک نظرسنجی جدید هفته گذشته حزب ضد مهاجر آلترناتیو برای آلمان (AfD) را در جایگاه دوم و بالاتر از سوسیال دموکرات های صدراعظم اولاف شولتز قرار داد.در همین زمینه، برهان کسیچی، رئیس شورای اسلامی جمهوری فدرال آلمان گفت: «سیاستمداران احزاب دموکراتیک باید در مقابل پوپولیسم دست راستی بایستند و با پیام‌های ضداسلامی آنها مقابله کنند.ما از مقامات سیاسی انتظار داریم که از جامعه مسلمانان حمایت کنند. آنها باید در سخنرانی های عمومی خود تأیید کنند که مسلمانان بخشی از این کشور هستند و تهدیدی برای جامعه ما نیستند.» وی همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر امنیتی قوی تر برای حفاظت از مساجد و نهادهای اسلامی توسط پلیس تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها