در گفتگوی اختصاصی با فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ساوجبلاغ بیان شد؛

اتحاد مردم و مسئولین زیر سایه ولایت فقیه می تواند اتفاقات بزرگی در کشور رقم بزند

از جلوه‌های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه‌ترین و زیباترین مناجات‌ها و دعا‌ها را پدید آورد. در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می‌داشت، به آنان قدرت روحی می‌بخشید و تحمل سختی‌های نبرد را برای آنان آسان‌تر می‌ساخت.
بی تردید، مقدس‌ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ملی خود بود، دفاع کردند.به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس خبرنگار جام جم البرز گفتگویی با سرهنگ علیرضا علیزاده فرمانده سپاه ناحیه ساوجبلاغ انجام داده است که در ادامه آن را می خوانیم.
از جلوه‌های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه‌ترین و زیباترین مناجات‌ها و دعا‌ها را پدید آورد. در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می‌داشت، به آنان قدرت روحی می‌بخشید و تحمل سختی‌های نبرد را برای آنان آسان‌تر می‌ساخت. بی تردید، مقدس‌ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ملی خود بود، دفاع کردند.به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس خبرنگار جام جم البرز گفتگویی با سرهنگ علیرضا علیزاده فرمانده سپاه ناحیه ساوجبلاغ انجام داده است که در ادامه آن را می خوانیم.
کد خبر: ۱۴۲۳۳۹۲

مهم ترین دلایلی که جوانان حتی در سنین نوجوانی برای شرکت در جنگ و دفاع از کشور از زندگی و خانواده خود می‌گذشتند چه بود؟

سرزمین ما یک کشور کهن از قدیم الایام و قهرمان پرور بوده است. جوانان سیرزمین ما هم از این راه و منش قهرمانی همواره پیروی کرده اند. باید بگوییم که سبک مدیریت خود حضرت امام(ره) یک سبک نوینی در جهان بوده، یعنی همان ولایت مطلقه فقیه که در راستای پیامبر رسول اکرم (ص) است.

حضرت امام(ره)برای رضایت خدا تلاش می کرد و صداقت در کلامش وجود داشت.جوانها و نوجوانهای خدا جو، وقتی دیدند ظلمی واقع شده و یک رهبری با این اخلاق و منش وجود دارد به سمت او رفتند و از او به عنوان یک رهبر و فرمانده پیروی کردند و با انگیزه خود و تشویق خانواده هایشان وارد این عرصه شدند.

نکته دیگر حمایت های دلسوزانه و برادارانه فرماندهان جنگ بود که شوق و اشتیاق جوانان را برای حضور در این عرصه افزایش می داد،فرماندهانی که در جهت سبک مدیریت حضرت امام (ره) قدم بر می داشتند.

 

سوالی که در این سال ها بسیار در جامعه مطرح میشود این است آیا امروزه اگر جنگی رخ دهد بازم جوانان حضور پیدا خواهند کرد؟

در جنگ سوریه، جوانان بسیاری مشتاق رفتن به آن کشور بودند. کسانی که نبردشان برای دفاع از اسلام، از حرم اهل بیت(ع) و نزدیک نشدن دشمنان تکفیری به سرزمین خودمان بودند. اگر خدای نکرده دوباره جنگی رخ دهد جوانان وطن عزیزمان برای دفاع از وجب به وجب خاک سرزمین با داشتن تفکر بسیجی و انقلابی شهید حاج قاسم سلیمانی که کم هم نداریم حضور پیدا خواهند کرد.

 

مهم ترین پیامی که دفاع مقدس برای نسل جدید دارد چیست؟

تعریف های بسیاری می توان از این حماسه بیان کرد. مقاومت یکی از پیام های دفاع مقدس بود و می توانیم آن را در استقامت، استواری، ایستادگی و پایداری خلاصه کرد.تاریخ هم نشان داده است که هر وقت ما مقاومت کردیم پیروز بودیم و این اتفاق ها می تواند این پیام را به  نسل جدید بدهد که در همه عرصه ها مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهند. اگر درحوزه های موشکی،پهبادی، هسته ای وعلمی ملاحظه کنیم می توانیم پایداری و مقاومت را به چشم ببینیم که به چه میزان موفق و سربلند بوده ایم.

 

به نظر شما وظیفه مدیران و مردم در مقابل دشمنی ها و کینه ورزی ها چیست؟

 انقلاب اسلامی ما که اتفاق افتاده ثمره خون پاک بسیاری از شهدای گرانقدر کشور است. اگر به سال های گذشته نگاه کنیم انسان های بزرگی مانند میرزا کوچک خان جنگلی و رئیس علی دلواری آمدند تا این انقلاب به ثمر رسید و تا به امروز همان خون شهیدان عزیز می باشد که انقلاب را نگه داشته است. مسئولین باید به مانند شهدا که از کشور دفاع کردند،در این برهه زمانی مشکلات مردم را شناسایی و برای حل آن تلاش کنند.

مسئولین می توانند بخشی از نواقص و مشکلات را به تنهایی و بخش دیگر را به کمک مردم  رفع کنند. در بحث کرونا ملاحظه کردیم که به کمک مردم و مسئولین از معدود کشورهایی بودیم که از شر این ویروس منحوس رها شدیم.در موضوعات دیگر مانند سیل همه به چشم دیدند که مردم در کنار مسئولین به یاری آسیب دیدگان آمدند و این اتحاد به نظرم زیر سایه ولایت فقیه و رهبری باید تقویت بشود و مسئولین هم به طوری جدی بحث رفع مشکلات مردم را در دستور کارشان قرار بدهند و کنار مردم باشند تا اتفاقات بزرگ در کشورمان رقم بخورد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها