رئیس پلیس راهور خبر داد:

کاهش 6 درصدی تصادفات

همین دیروز پلیس راهور اعلام کرده ۲۱۰میلیون تردد خودرو در تعطیلات ثبت شده است، رقمی قابل‌توجه که البته می‌شد آن را از آمار دیگری هم متوجه شد، آماری که این بار شرکت ملی فرآورده‌های نفتی آن را اعلام کرده و گفته در تعطیلات گذشته، رکورد مصرف بنزین هم با میانگین مصرف روزانه ۱۲۲میلیون لیتر شکسته شده است اما رکوردزنی شهریور نه به مصرف بنزین و نه ترددهای میلیونی که به میزان تلفات جاده‌ای اختصاص دارد. شهریور پرتلفات‌ترین ماه در جاده‌های ایران است.
کد خبر: ۱۴۲۳۱۴۴

صدها گزارش، یادداشت، توصیه و نهیب را می‌توان در این ماه دید.‌ جالب این‌که توصیه‌ها دیگر مربوط به رعایت مسائل ایمنی رانندگان، رعایت قانون راهنمایی و رانندگی و پرهیز از خواب‌آلودگی رانندگان نیست.‌ حتی دیگر داد از ایمنی خودرو و ناایمشن بودن جاده‌ها و علائمش هم نیست. این بار دیگر مسئولان خیلی صریح و روشن اعلام می‌کنند شهریور به مسافرت نروید! مؤلفه‌های موثر بر تصادفات چیست که اگر تغییری بر آن نداشته باشیم، باید منتظر آمار وحشت‌افزای دیگری در سال پیش رو باشیم؟ این سؤالی است که از هادی هاشمی، رئیس‌پلیس پیشین راهنمایی رانندگی تهران بزرگ می‌پرسیم. او مهم‌ترین این مولفه‌ها را وضعیت راه، وسیله نقلیه و عامل انسانی می‌داند. البته با این پیش‌فرض که بخش اعظم رفتار راننده را قوانین و مقرراتی تعیین می‌کند که مجلس و دولت آنها را وضع کرده‌اند.
او به جام‌جم می‌گوید: تصادف همه‌جا اتفاق می‌افتد و این مسئولان و قانونگذاران هستند که باید شرایطی را فراهم کنند که اگر راننده‌ای خطا کرد، محکوم به مرگ نباشد. بخش قابل‌توجهی از این آمار تلفات برمی‌گردد به وسایل نقلیه، بدیهی است که وسایل نقلیه باید ایمن باشد، به این مفهوم که تا حدودی خطای راننده را پوشش دهد. خودروهای ایرانی از آنجایی که از حمایت بی‌چون و چرای دولت‌ها برخوردار بوده‌اند، لذا هیچ اهمیتی به ایمنی ساخت‌شان نشده که البته مایه سرافکندگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها