فصل گردوی تازه است و نمی‌توان از آن گذشت! گردوی تازه مزه فوق‌العاده‌ای دارد. با این‌حال، پوست سبز آن باعث می‌شود دست‌ها و انگشتان‌تان سیاه شود. مقصر سیاه شدن دست‌ها جوگلون است. جوگلون سمی است که در درختان گردو و گردو وجود دارد. از بین رفتن لکه سیاه گردو روی دست تا سه ماه طول می‌کشد. با این‌حال، روش‌هایی هم برای از بین بردن سیاهی گردو روی دست وجود دارد که می‌توانید برای سرعت بخشیدن به این فرآیند امتحان کنید.
کد خبر: ۱۴۲۳۰۶۱
نویسنده لیلا ونکی - خبرنگار چاردیواری

آبلیمو
آبلیمو یک لکه‌بر همه‌جانبه عالی است که می‌توانید آن را روی لباس، آشپزخانه و سایر سطوح خانگی استفاده کنید. به کمک این ماده، حتی می‌توانید لکه‌ها را از روی پوست دست‌تان هم پاک کنید. آبلیمو حاوی یک سفیدکننده طبیعی است و به عنوان یک عامل سفیدکننده بسیار موثر عمل می‌کند. این اثر سفیدکننده را می‌توان با قرار گرفتن در معرض نور خورشید افزایش داد. بنابراین، هنگامی که دست‌ها را به آبلیموآغشته کردید تا لکه‌های‌گردو را پاک کنید، مدتی زیر نورخورشید قرار بگیرید.
برای از بین بردن لکه گردو از روی دست‌ها، مطابق مراحل زیر عمل کنید:
اول آب نصف لیمو را روی دست‌ها بمالید بعد از آن چند دقیقه دست‌ها را مالش دهید سپس با صابون و آب گرم بشویید.

مایع ظرفشویی و جوش‌شیرین
برای از بین بردن لکه گردو به روش زیر عمل کنید:
در یک ظرف مایع ظرفشویی را با یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین خوب ترکیب کنید تا بافت خمیری پیدا کند. سپس  با استفاده از یک برس کوچک، خمیر را به دست‌ها بمالید. با حرکات دایره‌ای خمیر را روی دست‌ها مالش دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که لکه کم‌کم روشن شود.

نمک و لیمو
با این روش، قدرت سفیدکنندگی آبلیمو را با خاصیت سایندگی نمک ترکیب می‌کنید.
روش انجام این راهکار به ترتیب زیر است: آب دو عدد لیمو را در ظرفی بریزید. بعد در هر دست یک قاشق غذاخوری نمک بریزید. سپس آب لیمو را روی نمک بریزید و سپس دست‌ها را به‌شدت به هم مالش دهید. محلول لیموونمک را حسابی روی لکه‌های گردو بمالید. دست‌ها را زیر آب گرم بشویید.

دست‌ها را در سرکه فرو کنید
برای خلاص شدن از شر لکه گردو از روی دست، به ترتیب زیر عمل کنید:
کاسه‌ای بردارید که آن‌قدر بزرگ باشد که بتوانید دست‌ها را در آن قرار دهید. کاسه را با سرکه پر کنید. دست‌ها را داخل کاسه فرو کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سرکه را با آب و صابون از روی دست‌تان بشویید.

newsQrCode
برچسب ها: گردو رنگ سیاه پوست
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها