رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور:

۴۲۲ محکوم به قصاص از چوبه دار نجات یافتند

چهار برادر داغدیده، برادر دیگرشان را که با ضربه‌های چرخ خیاطی مادرشان را به قتل رسانده بود بخشیدند.
کد خبر: ۱۴۲۳۰۵۲

به گزارش خبرنگار جام‌جم، فرشید ۴۳ساله روز چهارم اسفند سال گذشته در پی توهم ناشی از مصرف شیشه مادر ۷۱ساله‌اش را با ضربه‌های چرخ خیاطی در خانه‌شان در حاشیه اتوبان نواب تهران به قتل رساند. خواهرش همان زمان او را بخشید و بعد از گذشت شش ماه از این مادرکشی، چهار پسر مقتول هم برادرشان را بخشیدند. دیروز متهم به مادرکشی برای شرکت در آخرین جلسه تحقیقات از زندان کرج به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در حالی که به‌شدت از قتل مادرش ناراحت بود، گفت‌: می‌خواستم با چرخ خیاطی به کمد ضربه بزنم اما ضربه‌هایی به سر مادرم زدم و او فوت شد. 
محمد‌مهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: پرونده متهم با صدور جلب به دادرسی به‌زودی برای محاکمه از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال خواهد شد. 

گفت‌وگو با متهم

شهاب ۴۳ ساله هنوز مرگ مادرش را باور ندارد، از خودش متنفر است و عذاب وجدان رهایش نمی‌کند. با او در حاشیه جلسه تحقیقات قضایی گفت‌و‌گو کردیم که می‌خوانید.
 
از زندگی‌ات بگو‌.
۲۰ساله بودم که عاشق دختری شدم اما خانواده‌ها مخالفت کردند و از او جدا شدم. بعد از آن گرفتار باند خلاف شدم. عضو باند زنبورهای سرخ شدم. به صورت مسلحانه به خانه‌های پایتخت دستبرد زده و طلا و اموال قیمتی سرقت می‌کردیم‌. بعد از محاکمه به رد مال و ۱۵سال حبس محکوم شدیم. سال۹۵ بعد از ۱۵سال حبس آزاد شدم. 
 
بعد از آزادی چه کردی‌؟
به خاطر سابقه‌ام کسی به من کار نمی‌داد و با بدبختی در رنگ‌فروشی مشغول به کار شدم. یک‌سال بعد از آزادی معتاد به شیشه شدم. 
 
با مادرت اختلاف داشتی؟
 عاشقش بودم.
 
از روز قتل بگو.
برادرم خواب بود، من و مادرم اتاق‌نشیمن بودیم، شیشه مصرف کرده و دچار توهم شدم. مادرم به جای این‌که نام مرا صدا بزند نام برادرناتنی‌ام را صدا زد، عصبانی شدم و چرخ خیاطی را برداشتم تا به سمت کمد بزنم که مادرم بلندشد و او را زدم.
 
بعد چه شد؟
 برادرم بیدار شده و ماجرا را فهمید. از پنجره طبقه سوم خودم را پرت کردم پایین تا خودکشی کنم و به این عذاب وجدان پایان دهم که زنده ماندم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها