بازی پرسپولیس-استقلال به ماه‌های آینده موکول شد

تعلیق دربی!

سازمان لیگ و فدراسیون به این نتیجه‌ رسیده‌اند که دربی بزرگ پایتخت را نه در مهرماه که در آینده‌ای نامعلوم برگزار کنند، شاید بعد از جام ملت‌های آسیا! سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات همیشه می‌گوید در طول یک فصل فوتبال پیش‌آمدهای زیادی به وجود می‌آید، بنابراین برنامه همیشه آن شکلی که نوشته شده، پیش نمی‌رود.
کد خبر: ۱۴۲۲۳۱۵
تعلیق دربی!

امسال از هفته اول این اتفاق رخ داد. با تعویق بازی‌های لیگ، برنامه ۵ هفته اول مسابقات تغییر کرد. سازمان لیگ مجبور شد قبل از فیفادی جاری، چهار هفته لیگ را برگزار کند. بدین ترتیب همه تصور کردند وقتی فیفادی به پایان برسد، در همین شهریورماه دربی برگزار خواهد شد ولی از آنجا که عنایتی دست روی چند بازیکن استقلال برای حضور در بازی‌های آسیایی گذاشته، معادلات دوباره تغییر کرده است. توافق سرمربی امید و نکونام این بود که بازیکنان را ببرد به شرط آن‌که دربی ۵ روز بعد از بازگشت ملی‌پوشانش برگزار شود. در این بین اما یک موضوع مهم هم وجود داشت؛ بازی معوقه را نمی‌توان در قالب هفته‌های بعد برگزار کرد. قاعده بر این بوده که بازی معوقه در زمانی دیگر برگزار شود، مثلا قبل شروع تعطیلات نیم فصل یا هر زمان خالی دیگری. ایده سازمان لیگ هم دقیقا همین است. سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات در این باره به جام‌جم می‌گوید: «ما تلاش‌مان این بود ابتدا در شهریور بازی را برگزار کنیم ولی چون چند بازیکن استقلال در بازی‌های آسیایی حاضر خواهند بود و قبل از آن هم فیفا‌دی را داریم و لیگ قهرمانان هم هست، منتفی شد. دوباره بحث کردیم که در مهرماه برگزار شود ولی ما مجبوریم حواس‌مان به مسابقات هفته پنجم به بعد هم باشد.»

مهدی در این باره توضیحات تکمیلی‌تری هم می‌دهد. 

تقویم این فصل فصل خیلی فشرده است. هر ماه فیفادی‌های تیم‌ملی را داریم. نیم فصل هم جام ملت‌ها برگزار می‌شود. لیگ قهرمانان هم که هست. 
بله، برنامه لیگ کلا دچار تغییر شده است. ابتدا هدف ما این بود ۱۵هفته اول لیگ یعنی تا پایان نیم فصل را، قبل از بازی‌های جام ملت‌ها برگزار کنیم ولی این اتفاق ممکن نیست. ما همان اول کار لیگ را یک هفته دیرتر آغاز کردیم. به خاطر تیم امید هم یک هفته دیگر تعطیلی داشتیم. خب اینها باعث جابه‌جایی برنامه می‌شود. پس نمی‌توانیم نیم فصل را قبل از جام ملت‌ها به پایان برسانیم. 
 
حداکثر چند هفته برگزار خواهد شد؟ 
پیش‌بینی ما روی ۱۲ هفته است. 

 تکلیف برگزاری دربی چیست؟ یعنی مسابقه ممکن است به بعد از جام ملت‌‌ها موکول شود؟ 
خب این هم یکی از احتمالات است. 
 
نمی‌توانید در مهر ماه برگزار کنید؟ 
قصد ما این بود در مهرماه برگزار شود ولی فراموش نکنید اردوی تیم‌ملی را هم در همین ماه خواهیم داشت. دو باشگاه هم چند بازیکن ملی‌پوش دارند. بازی‌های لیگ قهرمانان را هم در این ماه داریم به همین دلیل احتمال برگزاری مسابقه در مهر نیز وجود ندارد. 
 
خب چه زمانی برگزار خواهد شد؟ قبل یا بعد از جام ملت‌ها. 
ما علاوه بر دربی، دو مسابقه دیگر هم از هفته پنجم داریم که باید آنها هم برگزار شوند. ما تا جام ملت‌ها برنامه فشرده‌ای داریم. شاید مجبور شویم حتی برگزاری این بازی را به بعد از جام ملت‌ها موکول کنیم. 
 
یعنی زمانی که بخش زیادی از سکوهای ورزشگاه آزادی آماده شده‌اند. 
بله، درست است. 

دربی‌های نزدیک

بنابراین هواداران استقلال و پرسپولیس برای تماشای این دیدار پراسترس و مهیج باید چند ماه منتظر بمانند. البته این برنامه یک مزیت هم دارد. فاصله برگزاری دو دربی رفت و برگشت کوتاه‌تر خواهد بود و شاید در جام حذفی هم دو تیم به هم بخورند. بدون شک تعویق دربی هم به نفع جواد نکونام و استقلال است و هم به نفع گل‌محمدی و پرسپولیس. به هر حال یحیی در خط حمله تیمش مشکل دارد. نکونام هم در بعضی پست‌ها با کمبود بازیکن روبه‌روست. آنها به تازگی یک فوروارد خریده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها