دولت امانوئل مکرون در قوانین محدودکننده تازه ای، مقررات سخت‌گیرانه‌اش در قبال دانش‌آموزان دختر را تشدید کرد و پس از ممنوعیت پوشش برقع یا پوشش سر، حالا حتی دختران را از پوشیدن عبا نیز نهی می‌کند.
کد خبر: ۱۴۲۲۳۱۰


این تصمیم که به وضوح در ادامه سیاست اسلام‌هراسی است، با انتقاد رسانه‌های غربی نیز روبرو شده و بسیاری، ممنوعیت پوشش دختران در فرلنسه را در تضاد کامل با مفهوم آزادی تلقی کرده‌اند.

نکته جالب توجه آنجاست که عبای دختران مسلمان در فرانسه چنان محبوب است که نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، ۳۰درصد از دخترانی که از این پوشش استفاده می‌کنند، مسلمان نیستند.

بنابراین تصمیم کاخ الیزه برای منع پوشش عبای دختران، فقط اقدامی علیه مسلمانان نبوده و آزادی پوشش همه شهروندان را محدود می‌کند.

این همه درحالیست که امانوئل مکرون در یکسال اخیر به بهانه درگذشت مهسا امینی، ادعای دفاع از آزادی زنان و آزادی پوشش را فریاد کرده و با چهره‌های بدنام در این زمینه دیدار کرده بود. حالا روشن است که منظور او از آزادی حجاب، نه فقط حذف آموزه های دینی، که ایجاد نوعی دیکتاتوری برای "برهنگی اجباری" است.

پاریس که خود اصول اولیه برای آزادی پوشش زنان را رعایت نمی‌کند، کشورمان را متهم به نقض حقوق زنان می‌کند. اتهاماتی که روشن است، بیش از آنکه واقعی باشد، ریشه در منافع و جهت‌گیری‌های سیاسی دارد.

کم نیستند صاحبنظرانی که پیش‌بینی می‌کنند نتیجه سخت‌گیری‌های دولت فرانسه علیه زنان، محبوبیت بیشتر حجاب در جوامع غربی به‌ویژه در میان نسل Z باشد که نمی‌خواهند فرهنگ کالایی شدن زن در سبک زندگی غربی را بپذیرند.

newsQrCode

نیازمندی ها