تیم‌ملی زیر ۲۳ سال ایران رسما وارد مسیر انتخابی المپیک شد

بدون بیم و با امید

هر چقدر بخواهیم خوشبین باشیم باز هم نمی‌توانیم کلمه حسرت را به این زودی فراموش کنیم. در تمام سال‌های اخیر سرنوشت تیم‌ملی امید با این کلمه و با جملاتی مشابه گره خورده؛ «حسرت ۴۸ ساله»، «حسرت ۴۴ ساله»، «نیم قرن حسرت» و ده‌ها مورد مشابه دیگر.
کد خبر: ۱۴۲۱۹۴۳
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
بدون بیم و با امید

آنچه بر تیم‌ملی فوتبال امید ایران می‌گذرد مثل یک نوار کاست قدیمی می‌ماند. قدمت این نوار به چند دهه می‌رسد. هر چهار سال یکبار مسئولان فدراسیون فوتبال پس از بیدار شدن از خواب طولانی و عمیق زمستانی آن را در می‌آورند و مو به مو همین نوار در فوتبال ایران پخش می‌شود. تیم‌ملی امید با همان تدارکات، با همان شرایط همیشگی، با همان بیم و امیدها و با همان بی‌توجهی، راه پرخطر و سخت خود در مسیر رسیدن به المپیک را آغاز می‌کند و در تمامی تلاش‌های سال‌های قبل هم ناکام بوده است. این بار چه اتفاق جدیدی می‌تواند رخ بدهد که گمان کنیم اوضاع متفاوت است؟ تیم‌ملی امید با رضا عنایتی با وجود همه کم و کاستی‌ها امید زیادی دارد. در واقع بدون بیم و با کلی امید. 

نحوه صعود به مرحله بعدی

چند روز دیگر مرحله مقدماتی انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان آغاز می‌شود. تیم‌ملی امید ایران با تیم‌های هنگ‌کنگ، افغانستان و ازبکستان هم‌گروه است. رویای المپیک ۲۰۲۴ پاریس خیلی زود و درست همین جا می‌تواند به پایان برسد اگر تیم نتایج لازم را نگیرد و به مرحله بعد صعود نکند. البته بسیار بعید است در این گروه ایران بخواهد حذف شود. رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا از روز چهارشنبه ۱۵ شهریور در ازبکستان برای ایران با مصاف با هنگ‌کنگ آغاز می‌شود. شاگردان رضا عنایتی در دیدارهای دیگر باید به ترتیب روزهای شنبه و سه‌شنبه آینده به مصاف افغانستان و ازبکستان میزبان بروند. رقابت‌ها در ۱۱ گروه برگزار می‌شود. ۱۰ گروه چهار تیمی هستند و فقط یک گروه یعنی گروه K با حضور سه تیم تشکیل شده است. ۱۱ تیم سرگروه به همراه چهار تیم از میان بهترین‌های قرار گرفته در رتبه دوم هر گروه به مرحله نهایی رقابت‌ها که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود صعود می‌کنند. ایران برای صعود قطعی از گروه خود باید صدرنشین شود. اگر در جایگاه دوم گروه خود قرار بگیرد آنگاه باید در انتظار نتایج دیگر تیم‌ها بنشیند تا مشخص شود آیا این تیم در میان چهار تیم برتر رتبه‌های دوم جداول یازده گانه مقدماتی آسیا قرار می‌گیرد. یا خیر. اگر صعود کند که امیدها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت اما اگر نکند رویای طویل و عریض صعود به المپیک بار دیگر متوقف می‌شود و آنگاه باید تاریخچه ۵۲ سال صعود نکردن به المپیک را بنویسیم. 

برنامه بازی‌های تیم امید 

چهارشنبه ۱۵ شهریور
ایران - هنگ‌کنگ ...................... ۱۵:۳۰ 
شنبه ۱۸ شهریور
ایران – افغانستان ..................... ۱۵:۳۰
سه‌شنبه ۲۱ شهریور
ایران – ازبکستان ...................... ۱۷:۳۰ 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها