طالبی در هر فنجان حاوی ۲۱.۷ میلی‌گرم فولات است. گرچه این میزان در برابر ۶۰۰ میلی‌گرم فولات روزانه، مقدار اندکی است اما همین میزان هم برای تغذیه نوزاد مقدار قابل‌توجهی است.
کد خبر: ۱۴۲۱۸۶۳

فولات برای رشد سیستم عصبی کودک و جلوگیری از نقص لوله عصبی ماده‌‌ای بسیار حیاتی است.
نظر طب سنتی چیست؟
طبع طالبی گرم و تر است و مصرف آن برای سردمزاجان بسیار عالی است و حال آنها را جا می‌آورد. البته از آنجا که طالبی رفع‌کننده‌ عطش و تنظیم‌کننده‌ متابولیسم بدن است مصرف آن در صورت اعتدال، برای تمامی مزاج‌ها مناسب است و افرادی که مزاج گرم و تر دارند می‌توانند با خوردن مصلح طالبی از این میوه‌ خوشمزه و آبدار نهایت استفاده را ببرند. اگر طالبی در صبحانه، کنار جوانه گندم میل شود اثرات مثبت  بیشتری دارد.

خواص طالبی برای ریه

از آنجا که طالبی سرشار از ویتامین C است در درمان عفونت‌ها نقش مهمی دارد. 
ویتامین C برای بهبود گردش‌خون و اکسیژن‌رسانی به اندام‌های بدن یک ماده‌ ضروری است و از آنجا که در فصل تابستان گرما موجب تعریق زیاد می‌شود و املاح زیادی از بدن دفع می‌شود، طالبی می‌تواند از سلامتی بدن حمایت کند. از طرف دیگر، پتاسیم به‌عنوان یک ماده‌ ضروری در انقباض عضلات، در تقویت عملکرد سیستم تنفسی بدن بسیار  تأثیرگذار است.

خواص طالبی برای مو

طالبی قوی‌ترین منبع ویتامین A و C است. این ویتامین‌ها برای حفظ سلامت مو بسیار ضروری هستند. فقط یک‌چهارم طالبی حاوی مقدار کافی توصیه‌شده از این دو ویتامین برای مصرف  روزانه است. 
ویتامین رتینول از خانواده ویتامین A، در مرطوب‌نگه‌داشتن پوست سر و مو یک ترکیب عالی می‌سازد. ویتامین C نیز یک عامل کمک‌کننده‌ مهم برای ساخت کلاژن در بدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها