معاون رئیس جمهور ازقرار تامین مالی سالیانه 3 هزارمیلیارد تومان از سوی دولت به منظور کمک به تولید خودروهای برقی خبرداد.
کد خبر: ۱۴۲۱۶۵۴
نویسنده مریم خزاعی

خراسان رضوی - جام جم آنلاین- مریم خزاعی -  دکتر امیر حسین قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید ازبیست و سومین نمایشگاه خودرودر مشهد گفت:

سایت ایران خودروتهران با تحقیق و پژوهش ابداع و نوآوری ها به پیشرفتهای سازنده دست پیدا کرده است که این پیشرفت ها در سایت ایران خودروی خراسان نیز مشاهده می شود.

قاضی زاده  با تاکید براینکه تکنیک و خودکفایی به تولیدشتاب می دهد ،افزود : بخش تولید برای اجرا طرح های برقی کردن خودروها بایستی تلاش مضاعفی داشته باشد و با توجه به اینکه اکثر قطعات طراحی سیستم داخلی است و گسترش سیستم تعلیق و طراحی موتور با همکاری داخلی تامین شده است.

و در 10 سال آینده ناچارهستیم  در فضای ایجاد شده کل تولید رابه سمت و سوی برقی شدن ببریم، زیرا دنیا به این سمت رفته است.

در ادامه رئیس گروه صنعتی ایران خودرو درمراسم افتتاحیه این نمایشگاه در مشهد گفت: امید است در شهرهای بزرگ مانند مشهد که آلودگی هوا در آن گاهی غیر قابل تحمل می شود ،  شاهد نصب ایستگاه های برقی باشیم .

علی مرادعظیمی  با بیان اینکه در خصوص افزایش قیمت خودروها کمیسیون منابع خودروها ، صفر تا صد مواد تمام شده آن را بررسی کند و قیمت تمام شده آن را اعلام می کند، گفت: ما نقشی در افزایش قیمت نداریم ، اما تقاضایی که در بازار وجود دارد تقاضای خودرو نیست تقاضای اختلاف کارخانه با قیمت بازار است واگر روزی ۱۰ میلیون خودرو تولید شود مادامی که اختلاف بین بازار و کارخانه ۴۰۰ میلیون باشد عده ای مصرف کننده نیستند و فقط به خاطر سود آن است که اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار ایجاد می شود، در صورتی که این اختلاف برطرف شود دیگر تقاضای بالا برای خودرو ایجاد نخواهد شد.

مدیرعامل ساپکونیز در ادامه درحاشیه نمایشگاه خودرو در مشهد افزود: همه آینده پژوهی ها ناظر بر این است که ۱۹ درصد خودروهای دنیا تمام برقی هستند و ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها هیبریدی هستند و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خودروهای هیدروژنی با یک شتاب فوق العاده ای و با تکنولوژی هیدروژنی پیش می رود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها