رای آزادی نخست‌وزیر پیشین پاکستان لغو شد

آزادی عمران خان در تعلیق

با ادامه بررسی پرونده‌های مطرح علیه عمران‌خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، هر چند روز یک‌بار رای جدیدی علیه او صادر می‌شود که بعضی از این رای‌ها نقض‌کننده رای قبلی هستند.
کد خبر: ۱۴۲۱۳۹۳

نخست‌وزیر پیشین پاکستان از زمان برکناری خود از طریق رأی عدم اعتماد در آوریل ۲۰۲۲ با بیش از ۱۰۰ پرونده مواجه است و هم‌اکنون در شهر «اتوک» در شمال‌غربی پاکستان زندانی است.
یکی از پرونده‌های مطرح علیه عمران‌خان، فروش غیرقانونی هدایای دولتی در دوران نخست‌وزیری خود از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ بود که در این پرونده به سه سال حبس محکوم شد و از تاریخ پنجم آگوست (۱۴ مرداد) در زندان به سر می‌برد.
یکی دیگر از پرونده‌ها علیه عمران‌خان، پرونده‌ای بود که او در آن متهم به قتل شده‌بود اما دادگاهی در پاکستان روز دوشنبه، اتهامات قتل علیه عمران خان را رد کرد. 
یک روز پس از این رای مثبت درباره عمران‌خان یعنی در روز سه‌شنبه، دادگاه عالی پاکستان حکم سه سال حبس وی در پرونده دریافت هدایای خارجی را تعلیق و دستور آزادی عمران‌خان را صادر کرد اما دیروز در محوطه زندان در شهر اتوک پاکستان، دادگاه ویژه‌ای تشکیل شد که رای دادگاه عالی در روز سه‌شنبه را نقض کرد و تصمیم گرفته شد بازداشت وی تا ۱۳ سپتامبر برای تحقیق در خصوص پرونده افشای اسناد دولتی تمدید شود.
به گزارش شبکه الجزیره، وکیل عمران‌خان گفته‌است موکلش به مدت دو هفته به اتهام افشای اسناد دولتی به بازداشت قضایی فرستاده می‌شود.
نخست‌وزیر پیشین پاکستان متهم به افشای محتویات اسناد محرمانه‌‌ای است که سفیر پاکستان در آمریکا ارسال کرده بود و همچنین متهم است از این اسناد برای اهداف سیاسی سوء‌استفاده کرده‌است.
نعیم حیدر پانجوثا، وکیل خان پس از رسیدگی دادگاه به پرونده سایفر (cypher) تحت قانون اسرار رسمی کشور پاکستان گفت: «ما درخواست وثیقه را در دادگاه مطرح کردیم و روز شنبه رسیدگی خواهدشد.»
عمران‌خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان که از محبوبیت زیادی در کشورش برخوردار است، بارها گفته پرونده‌سازی علیه وی با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها