برخی فدراسیون‌ها با مشکلی جدی مواجه شده‌اند. تعیین سرپرست برای این فدراسیون‌ها در چارچوب‌های قانونی نبوده و در واقع تصمیماتی که با اعمال سلیقه گرفته شد به بروز مشکلاتی جدی در همین فدراسیون‌ها منجر شده است.
کد خبر: ۱۴۲۰۸۱۰
نویسنده عبدالحمید احمدی | کارشناس ورزش

حالا فدراسیون‌های سوارکاری و ژیمناستیک و بولينگ و بيليارد و برخی از دیگر فدراسیون‌ها به دلیل بی‌توجهی یا کم‌توجهی و البته اعمال سلیقه و اجرا نکردن دقیق قوانین و مقررات با معضلی بزرگ روبه‌رو شده‌اند.

انتظار می‌رود کیومرث هاشمی با سعی و جدیت تمام به مسائل این فدراسیون‌ها ورود کند و اجازه ندهد مشکلات و گاه خسارات غیرقابل جبرانی برای این فدراسیون‌ها به وجود آید. فدراسیون‌های ورزشی ایران نباید به سمت محرومیت و تعلیق بروند. قطعا یکی از کارهای بر زمین مانده و اصلی وزارت ورزش و جوانان در این مقطع همین رسیدگی و تعیین تکلیف فدراسیون‌هاست. اکنون فدراسیون‌های در معرض خطر تعلیق شرایط تقریبا یکسانی دارند اما به نظر می‌رسد چالش عمده مربوط به فدراسیون ژیمناستیک است که انتخاباتش از سوی فدراسیون جهانی تایید نشده است.
 وضعیت فدراسیون سوارکاری هم به همین منوال پیش می‌رود. فدراسیون‌های دیگری مثل بولينگ و بيليارد هم که با سرپرستی اداره می‌شوند، شرایط مطلوبی ندارند. نکته دیگر این که به نظرم بيش از نگرانی برای تعلیق، باید به این نتیجه برسیم که نباید به خودمان اجازه بدهیم چنین وضعیت آشفته‌ای در فدراسیون‎ها به وجود بیاید. موضوع تعلیق و محرومیت از مسائلی است که امکان دارد به دلایلی از سوی فدراسیون‌های جهانی با آن مواجه شویم. به نظرم حتی اگر تهدیدی هم از سوی فدراسیون‌های جهانی نباشد، ما نباید این چنین دچار آشفتگی مدیریتی و بلاتکلیفی شویم. نزدیک به دو سال است که برخی از فدراسیون‌ها هیچ برنامه‌ و نقشه‌ای برای آینده ندارند. همه چیز در رابطه با این فدراسيون ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نه به مسابقات می‌روند و نه ورزشکاران‌شان از وضعیت ثابت و خوبی برخوردارند. این بدترین چیزی است که می‌تواند پیش روی هر فدراسیونی باشد. حتی اگر فدراسیون‌های جهانی کاری به کار ما نداشته باشند، اين ما هستیم که باید راه چاره‌ای پیدا کنیم و اجازه ندهیم بیش از این رشته‌های ورزشی ما چنین دچار بلاتکلیفی باشند. رسیدگی به این چالش بزرگ باید جزو وظایف اصلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشد تا حساس‌تر برخورد کنند و اجازه ندهند آینده یک رشته ورزشی دستخوش سردرگمي و بلاتكليفي شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها