جام جم آنلاین گزارش می‌دهد

توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین

در مکان‌های سرپوشیده و شلوغ ماسک بزنید، نوشیدن آب آلوده سبب انتقال بیماری‌هایی مانند وبا می‌شود و هنگام پیاده روی از کفش مناسب استفاده کنید؛ این‌ها برخی از توصیه‌های کارشناسان بهداشت ودرمان به زائران اربعین است.  
در مکان‌های سرپوشیده و شلوغ ماسک بزنید، نوشیدن آب آلوده سبب انتقال بیماری‌هایی مانند وبا می‌شود و هنگام پیاده روی از کفش مناسب استفاده کنید؛ این‌ها برخی از توصیه‌های کارشناسان بهداشت ودرمان به زائران اربعین است.  
کد خبر: ۱۴۲۰۷۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، مهمترین نکته‌ای که در این بین کارشناسان بهداشت روی آن تاکید دارند، اطمینان پیدا کردن از سلامت آب است، زیرا نوشیدن آب آلوده سبب ابتلا به بیماری‌هایی مانند وبا می‌شود. به همین دلیل کارشناسان تاکید می‌کنند که زائران فقط از بطری‌های آب آشامیدنی استفاده کنند و برای پیشگیری از گرمازدگی نیز همیشه آب سالم همراه داشته باشند.

بهداشت آب و غذا

توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین

بهداشت و آب و غذا نیز از مهمترین مسائلی است که زائران باید به آن توجه داشته باشند. دکتر عالیه پوردست، فوق تخصص بیماری‌های عفونی نیز در گفت‌وگو با جام جم‌ آنلاین تاکید می‌کند:‌ با توجه به اینکه هنوز در فصل گرم سال قرار داریم، زائران باید  توجه داشته باشند که در طول سفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند.

آن طور که او توضیح می‌دهد، بحث گرمازدگی و انتقال بیماری از طریق آب آلوده دو نکته‌ای است که زائران اربعین باید به آن توجه ویژه داشته باشند تا سلامتی آنها به خطر نیفتد.‌

کارشناسان معتقدند زائران اربعین باید توجه داشته باشند که در طول پیاده‌روی به قدر کافی آب بنوشند تا بدن آنها دچار کم آبی نشود.

دکترپوردست ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه بیماری‌هایی مانند وبا از طریق آب آلوده منتقل می‌شود، زائران باید از سلامت آب اطمینان پیدا کنند و بهتر است از بطری‌‌های آب آشامیدنی استفاده کنند.

مساله دیگری که کارشناسان بهداشت و درمان روی آن دست می‌گذارند، اطمینان پیدا کردن از سلامت غذاست. آنها به زائران هشدار می‌دهند که با توجه به گرمای هوا مواد غذایی خیلی زود فاسد می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در این باره عنوان می‌کند: زائران باید مراقب باشند که از مواد غذایی سالم استفاده کنند، مثلا غذاهایی را که سرد شده و از سلامت آن اطمینان ندارند، مصرف نکنند.

‌پیاده روی و بهداشت پا

توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین

نکته دیگری که در این بین زائران اربعین باید آن را جدی بگیرند، پیاده روی سالم و اصولی است. کارشناسان توصیه می‌کنند که زائران برای پیاده‌روی از کفش‌های مناسب استفاده کنند و تعدادی جوراب نیز به همراه داشته باشند تا بموقع جوراب‌های خود را عوض کنند.

دکتر پوردست دراین باره توضیح می‌دهد: در پیاده‌روی فشار زیادی به پاهای زائران وارد می‌شود. به همین دلیل آنها باید از کفش مناسب استفاده کنند و چنانچه پای آنها تاول زد، برای درمان آن از پزشکانی که در موکب‌ها مستقر هستند کمک بگیرند.

‌علاوه بر این کارشناسان به زائران توصیه می‌کنند که در طول پیاده‌روی هر روز دوش آب گرم بگیرند و‌ بهتر است افرادی مانند بیماران مبتلا به دیابت که مستعد زخم پا هستند، فشار زیادی به پاهای خود وارد نکنند و علاوه بر استفاده از کفش مناسب‌ در طول مسیر نیز استراحت کافی داشته باشند.

 استفاده از ماسک

توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین

مساله دیگری که زائران اربعین باید به آن توجه کنند، این نکته است که ازدحام در مکان‌های سرپوشیده‌ای که تهویه مناسب ندارد ،زمینه را برای انتقال بیماری‌های تنفسی فراهم می‌کند.

دکتر پوردست در این باره می‌گوید: ازدحام جمعیت در مکان‌های سرپوشیده سبب فراهم شدن زمینه برای انتقال بیماری‌های تنفسی می‌شود. به همین دلیل زائران هنگام حضور در چنین مکان‌هایی بهتر است از ماسک استفاده کنند.

او ادامه می‌دهد: علاوه بر این به زائران توصیه می‌شود که برای پیشگیری از بیماری آب نمک غرغره کنند و یا چنانچه به سرم شست‌وشو دسترسی دارند، بینی خود را با این سرم شست‌وشو دهند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تاکید می‌کند: چنانچه زائری نشانه‌های بیماری را در خود دید باید بلافاصله برای درمان اقدام کند و اجازه ندهد که شرایط او ناگوارتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها