کاراگاهان پلیس آگاهی استان فارس با انجام تحقیقاتی تخصصی راز دو جنایت در این استان را فاش کردند. در این جنایت‌ها راننده کامیونی قربانی سرقت خودرو‌اش و پسر جوانی قربانی نگاه کردن به اعضای یک خانواده شده بود.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۴۱

از راز قتل راننده تا جنایت به خاطر «نگاه»

اسفندماه سال گذشته حریق مرگبار یک کامیون در شهرستان لارستان به پلیس این شهر اعلام شد. با حضور ماموران مشخص شد در جریان این آتش‌سوزی راننده کامیون جانش را از دست داده است. با توجه به مشکوک بودن آتش‌سوزی تیم جنایی تحقیقات خود را آغاز کرد تا این‌که پزشکی قانونی اعلام کرد راننده کامیون به علت اصابت گلوله فوت کرده است. با به دست آمدن این سرنخ کاراگاهان احتمال دادند راننده کامیون قربانی سرقت یا اختلاف قبلی شده و دزدان برای پاک کردن رد جنایت، خودرو را به آتش کشیده‌اند. در حالی که ۶ ماه از این جنایت می‌گذشت ردپای سه نفر از عاملان جنایت در شهر جهرم کشف شد. تیم زبده پلیس به این شهر رفت و موفق شد عاملان این جنایت را دستگیر کند. با انتقال سه متهم مسلح به پلیس آگاهی، عامل اصلی جنایت وقتی متوجه شد رازشان لو رفته است به قتل راننده کامیون اعتراف کرد و گفت: قصد سرقت کامیون و بارش را داشتیم. با دو دوستم نقشه کشیدیم و برای سرقت وارد عمل شدیم اما راننده مقاومت کرد. مجبور شدم اسلحه کلت را از جیبم بیرون بیاورم تا راننده بترسد اما او مقاومت کرد و با ما درگیر شد. چند تیر شلیک کردم که راننده غرق خون پشت فرمان افتاد. ترسیده بودیم و برای این‌که ردی از خود باقی نگذاریم خودرو را آتش زدیم تا با صحنه‌سازی ردپای‌مان در جنایت را پاک کنیم. بعد هم به جهرم رفتیم و زندگی مخفیانه‌ای آغاز کردیم اما دستگیر شدیم.
سرهنگ حسینعلی شیروانی، جانشین رئیس پلیس لارستان با اعلام این خبر گفت: متهمان برای تحقیقات بیشتر بازداشت شدند تا سایر جرایم احتمالی آنها بررسی و مشخص شود.‌
در جنایت دیگری که این بار در کوار به دلیل نگاه کردن به اعضای یک خانواده رخ داد، پسر ۲۱ ساله‌ای جانش را از دست داد.‌
پنجم مرداد امسال افراد حاضر در سد آبی کوار در تماس با پلیس از درگیری خونین در این منطقه تفریحی خبر دادند. با حضور ماموران در محل آنها با جسد پسر جوانی روبه‌رو شدند که به علت اصابت ضربات چاقو دچار خونریزی شدید شده و جانش را از دست داده بود‌.
دوست مقتول در تحقیقات اولیه مدعی شد در حال آب بازی با دوستم بودم که پسر جوانی سمت ما آمد و مدعی شد به خانواده‌اش بد نگاه کرده‌ایم که ما تعجب کردیم. او با دوستم درگیر و با چاقو چند ضربه به او زد و سوار بر خودرو پراید فرار کرد. با به دست آمدن این سرنخ رد عامل جنایت در شیراز کشف و او روز گذشته از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.
با انتقال پسر ۲۹ ساله به کوار او در تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت: با خانواده از شیراز برای تفریح به سد خاکی رفته بودیم. متوجه نگاه های پسر جوان به خودم و خانواده‌ام شدم. فکر کردم قصد بدی دارد برای همین به او اعتراض کردم که درگیری پیش آمد. با چاقو چند ضربه به او زدم و بعد هم سوار خودرو به شیراز فرار کردم که ماموران سراغم آمدند و دستگیر شدم.
سرهنگ سید‌رحمان هاشمی، رئیس پلیس کوار با  اعلام این خبر اضافه کرد، با تکمیل پرونده، متهم جوان تحویل زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها