تصمیم سخت مادر
اعضای بدن پسر ۳۵ساله به بیماران زندگی بخشید

تصمیم سخت مادر

اعضای بدن خواهر مدیرعامل اسبق تیم پرسپولیس که مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش به بیماران زندگی دوباره‌ای بخشید.
کد خبر: ۱۴۲۰۳۰۲
نویسنده معصومه ملکی - گروه حوادث

اهدای زندگی در بیمارستان سینا

به گزارش خبرنگار جام‌جم، حمیده زن ۵۵ساله‌ای بود که بر اثر سکته، مرگ مغزی شد‌. با رضایت خانواده‌اش پیکر او به بیمارستان سینای تهران منتقل و اعضای اهدایی‌اش به بیماران پیوند زده شد و نام او را برای همیشه جاودانه کرد. 
حمید‌رضا سیاسی، مدیر‌عامل اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و برادر حمیده به جام‌جم گفت‌: پدر مرحومم سال‌ها به‌عنوان جراح در همین بیمارستان سینای تهران کار می‌کرد‌. خواهرم حمیده نیز آنجا به دنیا آمد اما تقدیر این بود که او در همان بیمارستان آسمانی شود‌. خواهرم با مادرم زندگی می‌کرد و پسر جوانش در انگلستان به‌سر می‌برد. دهم مرداد امسال خواهرم در خانه دچار سردرد شد و حالش خوب نبود که به اورژانس اطلاع داد و کمک خواست. آمبولانس آمد‌. نیروهای امدادی بعد از اقدامات اولیه درمانی او را به بیمارستان انتقال دادند اما خواهرم در میانه راه سکته مغزی کرد و بعد از بستری‌شدن در بیمارستان تحت درمان بود. من و مادرم دست به دعا بودیم که هر لحظه بهوش آید اما تقدیر گونه‌ای دیگر برای او رقم زد. سرانجام به ما اعلام کردند دیگر امیدی نیست و خواهرم مرگ مغزی شده است. 
وی ادامه داد: او را به بیمارستان سینا منتقل کردند و گفتند که اگر بخواهیم می‌توانیم اعضای بدن او را اهدا کنیم. مرگ خواهرم را باور نداشتیم و غم سنگینی بر دل‌مان بود اما او همیشه به ما گفت اگر اتفاقی برایش رخ داد، اعضای بدنش را اهدا کنیم. ماجرا را با مادرم در میان گذاشتم که قبول کرد، ما دو نفر برگه‌های اهدا را امضا زدیم اما پسرش در انگلستان بود و یک هفته‌ای تلاش کردیم تا او توانست به ایران بازگردد‌. خواهرزاده‌ام خودش نیز کارت اهدای اعضا داشت و قبول کرد اعضای بدن مادرش اهدا شود. اهدای اعضا یک بخشش بزرگ است که باعث می‌شود بیماران زندگی دوباره پیدا کنند و خانواده‌ها نیز وقتی می‌بینند که اعضای بدن عزیزان از دست رفته‌‌شان در وجود افراد دیگر است و باعث شده زنده بمانند احساس آرامش بیشتری می‌کنند.
دکتر محسن همتی، کوردیناتور ارشد و هماهنگ‌کننده واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره گفت‌: با رضایت خانواده زن فوت شده، کبد، دو کلیه، پوست و بافت‌های نسوجی وی برای پیوند به بیماران مورد استفاده قرار گرفت تا گیرندگان اهدای اعضا بتوانند زندگی دوباره‌ای بدون درد و رنج را تحمل کنند. 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها