استاندار یزد در نشست کارگروه تنظیم بازار استان مطرح کرد؛

لزوم برخورد قاطعانه با واحدهای متخلف در بازار

یزد- استاندار یزد تفاوت قیمت در بازار را توجیه ناپذیر و غیر قابل قبول دانست و گفت: تنظیم بازار بدون عملکرد موثر، فایده چندانی نخواهد داشت لذا با متخلفین بازار قاطعانه و بدون ملاحظه برخورد و از کاسبان درستکار و خوش انصاف تجلیل شود.
کد خبر: ۱۴۱۹۷۰۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی «بازار شهرستان بافق و روند اجرای طرح کالا برگ در استان» و ارائه گزارش های «حوزه بازرسی و راه اندازی بازارچه عرضه مستقیم کالا» برگزار شد.  

استاندار یزد در این نشست، رویکرد شفاف سازی و اصلاح برخی فرآیندهای موجود در حوزه تنظیم بازار را اقدام مبارکی خواند و گفت: باید علاوه بر تقویت ساختارهای تنظیم بازار و مجموعه اصناف، متناسب با ماموریت ها و علیرغم تمامی مشکلات، ساختارها و فرآیندها نیز اصلاح شوند.
 
وی ادامه داد: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده به عنوان یک جایگاه قانونی باید نقش خود را بار دیگر بازبینی کند.

مهران فاطمی با اشاره به لزوم فعالیت و ایفای نقش بیش از پیش مجموعه تعاون روستایی استان خاطرنشان کرد: فعال شدن برخی ظرفیت های موجود که قبلاً توجه چندانی به آنها نمی‌شد، در دو ماه اخیر کاملا تاثیرگذار بوده است.
 
وی با بیان اینکه برای ساماندهی بازار باید تمام ساختارهای درگیر در امر تنظیم بازار به ماموریت خود عمل کنند، تصریح کرد: این مجموعه ها باید ضمن ارائه و ارزیابی عملکرد خود، آسیب‌های احتمالی را برطرف کنند.

فاطمی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی و رفع مشکلات اصناف یادآور شد: پس از تعیین نقاط ضعف و قوت اصناف، حمایت‌ها و اصلاحات لازم از این حوزه، همانند تغییرات موثر در ساختار بازرسی‌ها، انجام شود.

استاندار یزد توجه به اثربخشی تصمیمات و مصوبات ستاد تنظیم بازار را بسیار مهم دانست و گفت: در صورت عدم تاثیرگذاری این تصمیمات، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد بنابراین نظارت ها بر بازار باید دقیق تر صورت گیرد.  

وی تفاوت قیمت در بازار را توجیه ناپذیر و غیر قابل قبول دانست و عنوان کرد: تنظیم بازار بدون عملکرد موثر، فایده چندانی نخواهد داشت لذا با متخلفین بازار قاطعانه و بدون ملاحظه برخورد و از کاسبان درستکار و خوش انصاف تجلیل شود.
 
فاطمی با تاکید بر تمرکز بیشتر بر کالاهای تولیدی در استان یزد، اظهار داشت: خوشبختانه نزدیک به هزار نوع کالا در یزد تولید و بخش قابل توجهی از آن به تمامی نقاط کشور و منطقه و فرا منطقه صادر می شود که باید با مدیریت مناسب، ارزان‌تر در اختیار مصرف کننده یزدی قرار گیرد.

وی از نهادهای دامی به عنوان مشکل اصلی در حوزه تولید گوشت قرمز و مرغ، یاد کرد و گفت: خوراک دام کاملا وارداتی و وابسته به نرخ ارز و وارد کننده است که به همین منظور تدوین بسته ای در جهت خودکفایی نهاده‌های دامی در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها