انفجارها در تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی پایان ندارد

تیر غیب

در ماه‌های گذشته صهیونیست‌ها علاوه بر مشکلات فراوانی که در داخل سرزمین‌های اشغالی با آن روبه‌رو هستند و آنها را در آستانه جنگ داخلی قرار داده، با مجموعه‌ای از حوادث پیچیده و زنجیروار رو‌به‌رو بوده‌اند که عرصه را بیش از همیشه برای آنها تنگ کرده و هیچ‌ راه‌حلی نیز برای آن ندارند.
کد خبر: ۱۴۱۹۵۶۰
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل

انفجار‌های زنجیره‌ای و پی در پی در تاسیسات نظامی رژیم‌صهیونیستی، فقط بخشی از این مشکلات و حوادث امنیتی است که صهیونیست‌ها با آن مواجه هستند.

در همین زمینه دیروز رسانه‌ها گزارش کردند در پی وقوع انفجاری در محل کارخانه سابق صنایع نظامی اسرائیل در نزدیکی منطقه رامات هاشارون واقع در شمال شهر تل‌آویو، آتش‌سوزی گسترده شکل گرفته و نیروهای امدادی صهیونیستی به منطقه اعزام شدند.

در جریان این انفجار که بامداد دیروز رخ داد، سه نفر مجروح شده‌اند و حال یکی از آنها وخیم گزارش شده‌است.طی دو ماه گذشته این چهارمین بار است که تأسیسات نظامی و دولتی رژیم‌صهیونیستی دچار انفجار یا آتش‌سوزی می‌شوند.

ویدئو و تصاویر منتشر شده نیز وقوع انفجاری سهمگین را نشان می‌دهد که آسمان شب را روشن می‌کند. این موضوع احتمال انفجار مواد شیمیایی را برجسته می‌کند. رخ دادن این انفجار مشکوک فقط ۴۸‌ساعت بعد از حادثه تروریستی شاهچراغ، سوالات زیادی را ایجاد کرده است. نهاد‌های امنیتی رژیم‌صهیونیستی نیز با وجود اعمال شدیدترین محدودیت‌ها، همچنان در کشف و جلوگیری از خرابکاری‌های صنعتی ناکام مانده‌اند.رسانه‌های عبری زبان در اوایل ماه جاری نیز از وقوع یک انفجار مهیب در شهر هرتزلیا واقع در شمال تل‌آویو خبر دادند.پس از انفجار، پلیس اسرائیل از شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر در این منطقه خواست در منازل خود بمانند و برای جلوگیری از ورود گازهای سمی، پنجره‌ها را ببندند. در حالی که گزارش‌ها از ایجاد حفره‌ای به عمق هفت متر در محل این انفجار حکایت داشت، منابع منطقه‌ای اعلام کردند این انفجار بزرگ در یک انبار قدیمی زیرزمینی که سه تن مواد منفجره داشته، رخ داده‌است.نکته جالب درباره این انفجارها و موارد مشابه این‌که ارتش رژیم‌صهیونیستی هرگونه انتشار اخبار در رابطه با آنها را ممنوع اعلام می‌کند. همچنین برخی منابع محلی در این گونه موارد می‌گویند شبکه اینترنت در مناطق نزدیک به محل انفجار قطع می‌شود. در ماه‌های گذشته حداقل چهار انفجار از جمله در شهرک صنعتی دیمونا واقع در مجاورت تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی رخ داده که در همه آنها علت وقوع حوادث نامشخص اعلام شده است.

به نظر می‌رسد این حوادث بی‌ارتباط با برخی پاسخ‌ها به اشغالگران نباشد. الگوی مشابه در این‌گونه حوادث، نامشخص بودن منشأ و علت انفجار و اعلام نشدن علت این حوادث از سوی مقامات صهیونیستی است.مسأله مهم دیگر آن که اشغالگران به‌ویژه طی چند ماه گذشته با مجموعه‌ای از حوادث پیچیده رو‌به‌رو بوده‌اند که هیچ‌گاه علت آن را اعلام نکرده‌اند. چندی قبل پلیس و نیروهای امدادی رژیم‌صهیونیستی اعلام کردند در پی یک تصادف و آتش‌سوزی وحشتناک و غیرمنتظره چند خودرو در نزدیکی شهرک «کریات جات» حداقل سه نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. این حادثه که در یک مسیر شهری و با سرعت کم رخ داد و خیلی زود به آتش‌سوزی وسایل نقلیه منجر شد. هویت حاملان و قربانیان این خودروها اعلام نشد، اما برخی منابع کشته شدن همزمان سه شهروند در یک تصادف شهری را مشکوک دانستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها