رئیس پلیس پیشگیری پایتخت:

موبایل قاپ حرفه‌ ای دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خبر داد

کشف ۱۰۰ دستگاه گوشی مسروقه

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام اعضای باند ۶ نفره سارقان تلفن همراه و دستگیری مالخران حرفه‌ای خبر دادو گفت: در این عملیات‌های پلیسی، بیش از ۱۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شد.
کد خبر: ۱۴۱۹۲۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: با وقوع سرقت‌ های سریالی موبایل قاپی از شهروندان در سطح شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست موفق شدند اعضای یک باند ۶ نفره را شناسایی و با دستگیر سارقان برای شناسایی مالخر یا مالخران اموال مسروقه وارد عمل شدند.

سردار ولیپور گودرزی بیان داشت: کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از منابع اطلاعاتی به دست آمد، اعضای این باند ۶ نفره، گوشی‌های مسروقه را به ۲ مالخر مشخص در جنوب تهران می‌فروشند که یکی از مالخران به صورت باندی عمل کرده و علاوه بر خرید گوشی‌های مسروقه از سارقان، به خرید گوشی‌های مسروقه از سایر مالخران می‌پردازد.

با شناسایی مخفیگاه هر ۲ مالخر در عملیات‌های مستقل هر ۲ مالخر در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از این دو مکان ۹۰ دستگاه گوشی مسروقه و یک دستگاه لب تاپ کشف شد.

در شاخه دیگری از بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد که مالخران با تجمیع و دپوی گوشی‌های مسروقه آنها را به یکی از اتباع کشورهای همسایه فروخته و بدین ترتیب گوشی‌ های مسروقه از کشور خارج می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی به دستگیری تبعه همسایه اشاره کرد و گفت: در این عملیات‌های پلیسی در مجموع ۹۳ دستگاه گوشی مسروقه و ۷۰ دستگاه گوشی اوراق شده کشف توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، برای شناسایی سایر شکات و دیگر اموال مسروقه در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها