مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کردستان گفت: در سفر رییس جمهور به این استان، با حمایت استاندار، اعتباراتی به مرمت و بازسازی گلزارهای شهدا تخصیص یافت و براساس آن قرار است در بازه زمانی سه سال این گلزارها ساماندهی شوند.
کد خبر: ۱۴۱۹۲۲۴
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، علیرضا شهسواری صبح روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت روز خبرنگاردر سنندج برگزارشد اظهار کرد: هم‌اکنون درمیان جامعه ایثارگری استان سه هزار و ۴۹۰ نفر دارای تحصیلات دانشگاهی، فاقد شغل هستند و برای اشتغال و ساماندهی این افراد، بخش دولتی جوابگو نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وی افزود: بر این اساس با همکاری مدیران استانی کمیته فنی ماده ۳۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران فعال شود و در قالب آن فرصت‌هایی را برای بخش خصوصی فراهم کرده و از ظرفیت آنها برای بحث اشتغال جامعه ایثارگری بهره گرفته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کردستان در ادامه به راه اندازی کارگروه مسکن ایثارگران و گلزار شهدای استان اشاره کرد و گفت: این کارگروه با هدف بررسی راهکارهای توزیع خدمات مسکن درچهار چوب قوانین و همچنین ساماندهی گلزار شهدا تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهور به استان، اعتباراتی به مرمت و بازسازی گلزارهای شهدا تخصیص یافت و براساس آن قرار است در بازه زمانی سه سال این گلزارها ساماندهی شوند.

شهسواری با بیان اینکه اجرای فاز اول آن از امسال و با اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار آغاز شده و تا پایان شهریور ماه جاری به اتمام می رسد، افزود: در شورای برنامه ریزی استان نیز اعتبار جدید به این موضوع اختصاص پیدا می کند.

وی همچنین به تدوین تقویم ایثار و شهادت کردستان اشاره کرد و گفت: این تقویم به عنوان مرجع پژوهش‌های آینده و بهره‌برداری‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آینده مورد استفاده قرار می گیرد و در راستای تدوین آن تفاهم‌نامه‌هایی با مرکزکردستان شناسی دانشگاه کردستان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ادامه داد: امسال همچنین مجتمع‌های فرهنگی در مزارهای شهدا به عنوان کانون‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترمیم و بازسازی شده و یک مجتمع فرهنگی در مریوان نیز با توجه به اینکه مسیر راهیان نور و زائران اربعین است، احداث می شود.

وی به بررسی پرونده جانبازان شیمایی روستای قلعه جی مریوان اشاره کرد و افزود: ما کار بررسی پرونده ها را شروع کرده و تاکنون هشت هزار پرونده برای بررسی تشکیل شده است اما شرط اول ما تاییده شورای تامین استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها