مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به گلباران 973 هزار مزار شهدا در استان کردستان در ایام گرامیداشت دفاع مقدس گفت: مزار شهدای کردستان بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۴۵۲۴

کردستان- جام جم آنلاین: «علیرضا شهسواری» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: رسالت خبرنگار برای انتقال فرهنگ والای ایثار و شهادت به جامعه و نسل جدید امری ضروری و از والاترین رسالت‌های انسانی است.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مناسبت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تداعی‌گر و نقطه قوت حرکت‌های ما نسبت به گذشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایام دفاع مقدس را یادآور ایثار شکوهمند و منحصربه‌فرد ملت ایران خواند و گفت: در ایام‌الله دفاع مقدس وظیفه آحاد جامعه بازخوانی سال‌های حماسه و دفاع است و باید بر اساس نقاط قوت آن، گام‌های خود را در مسیر اهداف انقلاب محکم کنیم.

وی با بیان اینکه کردستان متفاوت از سایر استان‌های کشور بوده و برجستگی‌های ایثارگری آن ویژه است، افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی شهيدان خطه کردستان مظلومانه‏‌تر و غريبانه‏‌تر به شهادت رسيدند و خانواده‏‌هاى آنها صبر دشوارترى كردند به‌طوری که نمی‌توان ایثار کشور را بدون حماسه‌های کردستان دید.

شهسواری به اقدامات بنیاد شهید کردستان در هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در ابتدای شروع هفته دفاع مقدس و همزمان با سراسر کشور 973 گلزار شهدای موجود در کردستان با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم عطرافشانی شد.

دیدار با خانواده شهدا تحت عنوان طرح سپاس و نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید کردستان در هفته دفاع مقدس است که توسط مدیرکل این اداره عنوان شد.

شهسواری به بازسازی گلزار شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: بنیاد شهید متولی بازسازی و شهرداران و دهیاران نیز متولی نگهداری آنها هستند و قرار است تمامی مزار شهدای کل کشور در طول سه سال بازسازی شود که در استان 70 درصد انجام شده و 30 درصد نیز در سه سال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پنج میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مزار شهدای استان نیاز است و پیگیریم که بتوانیم این اعتبار را تامین کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به اجرای طرح نهضت مسکن ملی اشاره کرد و گفت: آمار متقاضیان زمین در فاز اول در کردستان 4 هزار و 25 نفر هستند که طبق تفاهم‌نامه، آمار مصوب برای واگذاری زمین در سطح استان یک هزار و 500 نفر است.

شهسواری اشتغال و درمان را از دغدغه‌های مهم جامعه هدف بنیاد شهید عنوان کرد: مطالبات فرهنگی از دیگر خواسته‌های جامعه ایثارگری است که از میان آنها می‌توان به برگزاری یادواره شهدا، ثبت خاطرات و اسناد شهدا، جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و در این راستا اقداماتی انجام شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها